Myhre; sa:Tack för alla svar!
Angående pris och kvalite. Kvaliten på rustatältet har jag faktiskt inget att klaga på. Inget som har gått sönder, om det är hållbarhet man menar med kvalite.
Hej!
Tänkte bara berätta att jag sovit en månad i ett tält från Rusta, billigaste modellen med två bågar och utan absid. Efter en månad kändes tältet lite slitet. Främst för att myggnätet var i strimlor men jag tror också att en dragkedja krånglande.
Ang behovet av att stå utan fastsättning i marken. Kolla lite på de kupoltält som har en absid, det brukar vara riktigt skönt när det regnar och man ändå kan ha öppet. Oftast kräver de bara fastsättning av absiden, 2-4 linor, och det brukar man kunna lösa med hjälp av stenar o dyl om underlaget är hårt. Jag har ett Mountain Hardwear Lightwedge 2 (se länk nedan) som funkar enkelt och smidigt, och som jag använder på det sättet. Gissar att kedjorna Stadium eller Intersport har liknande modeller som säkert fungerar bra.
http://www.mountainhardwear.com/Product.aspx?top=3&prod=145&cat=27&viewAll=False
Det låter som en kul resa
Lycka till med tältköpet!
//Anders