Yxblad Petzl Nomic ?

Tips på vart man kan köpa nya Cascade blad* till Petzl Nomic ?

Hittat i sverige från 1300-1500 kr/par.



*(Nomic Cascade T Blade)
 
NOMIC RULES!!! Och jag och Kimpa skall till Bohuslän i helgen (från Stockholm så klar

Hej LInus,

Du kan få guida mig och Kimpa i Gullmarn på lördag och söndag nu i helgen så berättar jag för dig...

OK, telemark-pyrennes.com har bladen för ca 800 SEK inklusive frakt!!..

Gissar att du dry toolar, finns ännu inga speciella dry tooling blad till dem (man säger att de kommer soon already sedan 2 år).

Ett tips jag har gällande Nomic bladen är att plocka fram ett par BD yxor och slipa till den lilla raka rygget på spetsdelen till att runda likt BD bladet, SUUuuuper. BD:n glider in i kall is, liten sprängning, Nomic är byggd för glassiga, varma alp isar.

Messa gärna och bekräfta din guid service: 070 768 50 42 för lördag morgon.

Mvh, Robert
 
Annars kan man ju köpa cascade blad till Quarken (479 spänn på addnature) såga lite i dom där bak, så passar dom. Dom är ju inte lika "höga" som astro bladen i går bättre in i kall i tycker jag.
 
ta en titt på mountainshop.fi, de har ganska mycket grejer. Om de fraktar
till sverige eller ej vet jag tyvärr inte.
 
Såg att bilderna på cascade bladen till nomic ser ut o sakna det 15mm hål som är mitt i huvet.(som gör att man kan sätta en karbin där) om man jämför med astro bladet...
 
Nomic modification

Hejsan,

Använder ett par Astro blad till dry tooling och köpte på telemark-pyrennes.com ett par till.

Har slipat till dem som BD och blank slipat på sidorna (Richards i Bohusläns KK:s ide), funkar helt suveränt, effektivt att hugga i virgin ice. Om man väljer rått placering att hugga, sitter den med ett naturligt hugg, nästan varje gång = ENORM skillnad.

Robert
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
trod Passar Petzl trigrest till DMM`s isyxor? Isklättring 2
BKD Petzl Sidelock bindning Isklättring 7
GustavOh Problem med nya Nomic? Isklättring 1
sverastian Nya Nomic, ute nu! Isklättring 1
Johan R Nya Nomic Isklättring 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.