Yllefilt som luktar

Köpte för ett tag sedan och fölänge sedan en yllefilt från varusteleka som blivit liggande. Problemet är att den luktar och jag vet inte vad den luktar. Inte ylle och inte som kronans doft men oangenämt. Någon som har tips?
 
Går väl att tvätta i 6-7 kg tvättmaskin på ylle el skonsam tvätt alt kanske blöta ner på ytan med ättika och sedan torka.
Blir lätt lika med ylle underställ jag tvättar tex på en tur om ok väder.
 
Kilokem och luftning, jag har ärvt gamla filtar som förvarats i malpåse på kallvind och luktade vått får när jag fick dem men kilokem och utomhusluftning tog bort lukten. Hat tvättat luktande undisar i meriono i ättiksvatten och efter flera sköljar lufttorkat, även det fungerade.

go tur
 
Vissa bakterier fryser ihjäl - har du plats att packa den i tät plastpåse och ha den i frysen i några dygn?

Har gjort så med luktande sandaler och det hjälpte, till fötterna bistått med nya bakterier.

/Patrik
 
Just fimtar från överskott kan vara impregnerade med allsköns anti mal och mögel medel. Det är inte nått sånt som luktar?
Ett tips är att dra ett mail på chans till varusteleka som kanske vet vad som biter på det i så fall. Deras kundtjänst är klockren enligt min erfarenhet.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
flite Teva luktar apa Utrustning allmänt 3
Fenris Termos luktar illa Utrustning allmänt 21

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.