Yeti Energizer 500

Hejsan,

jag ska investera i en ny sovsäck. Nu tänkte jag ta råd av er! Jag vill ha en sovsäck som jag kan sova ute i även när temeraturen ligger runt nollan. (liten lite lätt frusen av sig tjej) Givetvis har jag också blivit lite skadad av att läsa här i forumet och vill därför ha en liten lätt sovsäck till vettigt pris.

Den som jag fallit för är en Yeti Energizer 500 som jag kan köpa för ca 200 eurosar. ( http://www.yetiworld.com/catalog/pr...d=104&osCsid=b239a376aa54caeaaf3098dad554687c )

Jag skulle bara vilja höra om nån kunde rekommendera en annan sovsäck som vore bättre, billigare eller så;)

Tack så jättemycket!
Isa
 
Efter att jag letat runt lite på internet har jag sett att i Polen tillverkas Yetisovsäckar. Det är dock inte samma som jag är intresserad av som görs någonstans i närheten av Berlin om jag inte missminner mig. (man får la vara lite lokalpartriot, bor just nu i Dresden)

Håkan:
Jo jag vet att roberts.pl verkar ha hyffsade priser och bra kvalitet. Jag är dock lite orolig för att köpa grisen i säcken och få sovsäcken och inte alls tycka om slutresultatet. Nu är ju fördelen att jag redan legat i säcken i affären och gillade vad jag såg. Sedan om jag inte minns fel så hade du på din säck ett pris på 150 euro plus ganska mycket i frakt eller?
 
Om jag minns rätt så slutade kalaset på 177 Euro inkl kurir till Bremen.

Yeti gör absolut bra sovsäckar, det är inget dåligt köp. Vad kostar dig en Yeti? 220?

Det är ju betydligt mindre krångel att knalla in i en affär och köpa, än att beställa från Roberts. Jag var dock sugen på att spara ett par eurosar...

/Håkan
 
Håkan:
jo det är väldigt sant... eurosar att spara är alltid trevligt. Nu är det iofs en födelsepaket till mig men måste ju inte bli jättedyrt för det. Tror den kostar typ 230 euro i affären här -10% blir mera 200 euro vilket är ett ok pris. (stora fördelen i dresden med iaf 6 helt ok friluftsaffärer där man kan pruta lite)

-Patric-:
*gapskrattar* tja vem vet hur jag ser ut i sovsäcken till slut... ;P
 
isaflisa; sa:
Nu är det iofs en födelsepaket till mig men måste ju inte bli jättedyrt för det. Tror den kostar typ 230 euro i affären här -10% blir mera 200 euro vilket är ett ok pris.
Då skulle jag nog överväga Yeti, leveransen var inte snabb från Robert

/Håkan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.