Visst är det kul att kunna ge beröm!

Jag har under de senaste två månaderna köpt "kopiösa" mängder med utrustning till min lilla enmansexpedition www.nordtillsyd.se Här vill jag nu ge "ros" till några tillverkare, importörer och butiker.

Först vill jag börja med ArcTeryx butiken på Vasagatan i Stockholm. Av de butiker jag besökt personligen så har jag inte fått bättre service någon annanstans. Jag har handlat ganska mycket i denna butik genom tiderna och har alltid blivit bra bemött. Ok, det är dyrt om man jmf med dollarpriser, men det är värt en del att ha butiken på hemmaplan. Jag vill definitivt ge Vidar och gänget i butiken 5 av 5.

En ny bekantskap för mig är Get Out. Jag träffade Jocke och GetOutarna för första gången under Vildmarksmässan och köpte då ett Hillebergtält av dem. Nu har jag "krånglat" lite samt lagt ytterligare en order och min känsla är att de vill att kunden ska vara nöjd (nästan oavsett vad det innebär). Jag är övertygad om att detta kommer att bli min nya favoritaffär vad gäller friluftsprylar i allmänhet. 5 av 5 solklart.

Magellan Sverige eller gps@work som företaget som har agenturen heter, har nu ställt upp till 100% mer än en gång. Det är lätt att få personlig kontakt med dem och Ola på supporten är mer förstående än vad man kanske kan begära. När jag hade lite funderingar angående min nyinskaffade Triton 2000, sa han till mig "- Du kan vara helt lugn på att du på ett eller annat sätt kommer att bli helt nöjd, i värsta fall får du pengarna tillbaka." Med ett sånt löfte så kan man knappast vara annat än nöjd och lugn. Så mitt betyg kan absolut inte bli lägre än 5 av 5.

Hilleberg som lyssnade och agerade även om det jag hade att komma med var minimalt. Här vill jag speciellt tacka Thomas som tog sig tid att lyssna på mig och försökte förstå. När en tillverkare agerar på detta vis så känner man som kund att "- Jag är hemma!." Jag kommer med största säkerhet enbart äga Hilleberg tält i framtiden. Betyget, självklart 5 av 5.

Denna reflektion är helt personlig och står endast för vad jag tycker. Jag skiriver detta bara för att det är roligare att rosa än risa och jag är övertygad om att många av våra friluftspryls leverantörer gör sitt bästa för att tillgodose oss friluftspryls konsumenter så att vi kan få många och härliga turer ute i naturen.
Det finns naturligtvis "leverantörer" som jag är mindre nöjd med men skulle jag känna att jag behövde skriva om det så skulle det i första hand bli via mail direkt till berörd part och först om inget händer eventuellt gå ut med offentlig kritik. Nu är i och för sig inte detta fallet, jag är egentligen väldigt lite missnöjd och väldigt mycket nöjd.
 
Outnet

Har precis fått min beställning från Outnet levererad och jag är mycket nöjd! Snabbt och enkelt att handla via Outnets hemsida, bra respons och snabb leverans! Mycket bra!!!!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
TROY GARNER Hitta en kul sida Butiker och leverantörer 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.