Vinterkläder!

Hej alla människor.
Hej, jag ska köpa nya vinterkläder, alltså jacka, byxa, vantar och mössa. Ska man satsa på GTX eller Ventile?
Jag går gärna på tur och åker långfärdsskridskor.
Just nu har jag lågpriskläder och undrar om GTX- och ventilekläderna är värda dessa enorma summor? Det rör sig ju om flera månadshyror! Känner man sig rånad eller tillfreds efter köpet?
Tack för en trevlig sida!

Beror på

Jag kör goretex rakt igenom, pantagonia.

Rånad - jag använder mina kläder ofta, förutom mina bibsbyxor. Och är väldigt nöjd med det. Jag har arbetat under en säsong i fjällen och fick då dagligen använda dem.

ALlt handlar om dina idee med kläderna. Vill du känna dig säker, ha bra saker så är Gore-Tex super. Jag ´är nöjd. Efter 3 år av användande lossnade "skinnet" på min gore-tex av mycket slitage. Jag lämnade då tillbaka och fick en helt ny uppsättning kläder. Oj kanske du tänker. Kläder slits.. Och jag fick nya. Om jag fick börja om så skulle jag kolla in Klättermusens kläder och Archix... vet ej riktig hur det skrivs. De känns väldigt bra. SPortKompaniet i Stockoholm (kungsgatan) har båda märkena. Pantagonia är mycket bra - rena och ger pengar till Naturorganisationer. Klättermusen är mer hårda och styva plagg. Men mycket hållbara.

Jag kör knappast aldrig med gore-byxorna. Och alltid med armöppningar öppna.

I Min uturstning så är det Underställ två ställ, gore-jacka, gore-bibs-byxa, Dunväst, Windstopped väst och tröja, Extremlite vantar (otroligt bra om man får tag på de gamla med ylleinntervantar), och så försvaret vita socka och vanliga fotbolsstrumpor (obs testar fotbollstrumpor för i år - verka funka bra). Jag hoppas att du fick lite ide om hur man kan tänka. Maila mig om du undrar över något/R

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mrmozart Svenska vinterkläder (jacka+byxa) Kläder 3
zeromaker Köpa vinterkläder Kläder 0
zeromaker Vinterkläder Kläder 2

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg