Vilket lim?

Finns det andra alternativ än Liquisole?

Det är må hända ett bra lim men är svårt att förvara. Skulle vilja ha ett lim för tex-textilier/skor m.m som klarar att "böjas" utan att det krackelerar.
Alternativ?

/Anders
 
Förvara den Liquisole tuben i frysen efter att du öppnat den första gången. Ta fram den några timmar innan du behöver använda den så att limmet tinar, sedan på med korken och in i frysen igen. Mina tuber håller sig fräscha i många år med denna behandling.
 
Skomakarimportens sullim håller väl liksom Norska Kløvfix. Har en kamrat i Norge som fixat fram det sen det försvann från COs hyllor.
 
Tack alla för era svar! :)

Var på Jula och inhandlade denna: http://www.jula.se/flexlim-strong-ms030-504042

Har testat den på min gamla gore-texjacka och det verkar mycket lovande.
Luktar inte så starkt samt är relativt lättarbetad. Ganska seg i konsistensen jmf med Liquisole men fungerar bra ändå. Kan dessutom förvaras i rumstemp.

/Anders
 
Liquisole, Repair Extreme, Marin & Teknik

Hej, är det någon som har erfarenhet av samtliga av dessa?

Jag brukar använda Repair Extreme hellre än Liquisole i de flesta fall då det inte är amorft lika länge och därmed mycket smidigare att handskas med men jag upplever det som att Liquisole är något starkare samt på vissa material fäster bättre, dock tycker jag att det är drygt att arbeta med pga att det "flyter" så pass lång tid efter att man aapplicerat det.

Vad är era erfarenheter av t.ex Casco Marin & Teknik?

Mvh
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.