Vildmarksleden?

Ska cykla vilmarksleden mellan Hindås och Gbg i helgen med min tjej som är nybörjare på mtb. Någon som har cyklat leden och vet svårighetsgraden?
 
Inte cyklat, men gått

Jag har inte cyklat vildmarksleden och är inte någon erfaren mtb-cyklist heller, men jag undrar om det verkligen går att cykla där? Jag gick den förra sommaren och vad jag minns var det en hel del ganska knepig terräng att forcera. Det kanske går med cykel, men åtminstone jag tycker det verkar svårt.

Lycka till i alla fall.

Kalle
 
Hur gick det på Vildmarksleden??

Jag har själv provat Bohusleden mellan Angered och Jonsered. Jag är nybörjare på MTB och skulle inte rekommendera den för andra nybörjare.

Nu har jag planer på att ge mig ut mellan Öjersjö och Hindås så jag skulle uppskatta lite feedback.

\Mats J
 
Jag har gått vildmarksleden några gånger och under färden önskade jag många gånger att jag hade min MTB med mig. Bitvis är kan det nog vara väldigt rolig cykling och ibland är det väldigt svårt att komma fram. Men den är helt klart värd att testa! Det är ganska tekniskt och mycket upp o ner så det är ju bra om man har cyklat lite innan....
 
Ganska klurigt!

Vi cyklade en dryg fjärdedel på leden (gbg-kåsjön). Stundtals var leden kanonfin för cykel, men långa sträckor var svåra. Det var många svåra passager där vi fick bära cyklarna. Vet inget om leden sträckan Partille-Hindås, den delen kanske är bättre.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mxsr Vildmarksleden Mountainbike 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.