Ventile i butik

Liten heads up till folk som syr själva. Gårda textil på kungsgatan i Gbg har ventile i lite olika färger och vikter. De har även en trevlig italiensk bomullspoplin som är rejält tätspunnen, impregnerad och skulle passa bra till skaljackor. Dessutom oljerockstyger i olika vikter och färger. Även hittat lite 65/35 PE/CO poplin, typ g1000. Prisläge högt, men inte dyrt om man jämför med UK-priser plus frakt.
 
Det är inte enklare att ringa och fråga för att hitta en butik med friluftstyger . Listor på nätet är lättare att skumma igenom. Men tack för tipset, jag jobbar i Göteborg så det är ganska lätt att titta förbi!

/Andreas
 
Det är inte enklare att ringa och fråga för att hitta en butik med friluftstyger . Listor på nätet är lättare att skumma igenom. Men tack för tipset, jag jobbar i Göteborg så det är ganska lätt att titta förbi!

/Andreas

Kan säga dig direkt att antalet tygbutiker jag varit inne i som har haft okej friluftstyger inne har aldrig haft dem med på hemsidan. Så nej, du har fel. Och tidsmässigt så går det fortare att ringa än att gnälla på ett forum.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.