Vem säljer Salomon?

Har försökt få tag i Salomons skor "Raid Race II", men ingen tycks sälja dom. Ingen vill heller ta hem dem. Försökte importera dem från REI, men de fick inte säla Salomons produkter utanför USA. Har varit inne på Salomons oerhört flashiga hensida, som förvisso har en massa "lull-lull", men det går inte att få reda på varken epostadress eller telefonnummer till den svenska agenten. Hur kan ett företag överleva med sådan kass service?

Är det någon som kan hjälpa mig med aresss eller tele.nummer, så jag kan ta en seriös diskussion med de där tomtarna...

//Johan
 
Salomons webbplats suger verkligen jaksvans.
Det krävs till exempel att man vet allt om produkten man letar efter för att hitta den, och varför skulle man leta efter en produkt som man redan vet allt om?

Hur som helst, de har ingen agent, utan har egen organisation i Sverige.
Börja här och leta dig fram (de är ett Adidasvarumärke):

Adidas Sverige AB
Huvudkontor Rökerig. 8, Box 10121, 121 28 STOCKHOLM-GLOBEN
Växel 08-615 91 00
 
Om du söker på google på Salomon "raid race" site:.de så hittar du flera tyska affärer som säljer denna modell. Motsvarande kan man göra för andra domännamn. Sedan gäller det bara att sortera ut de som har säljer online och som har lägst pris.
 
SALOMON!

"Salomon Concept Store" ligger ju i stockholm! dom har ALLT från salomon :) Ligger i korsningen Hamngatan/Sveavägen... har inte numret i huvet eller till hands, men dom har garanterat det du söker där!

Ring nummerupplysningen eller åk dit bara, Gula sidorna finns ju oxå...

LYCKA TILL!
 
Blev nyfiken på sajten

Gick till salomon och tittade, och den var verkligen superusel.
MEN: jag hittade en dealerförteckning!
(Får man hittelön? :)

Om du gått in med Sweden och fnulat dej fram till skon (kanske ser likadant ut vid alla produkter, men jag gick till den sko du nämnde), så finns det en liten kundvagn (nästan osynlig) i närheten av skons tåspets.

Klicka på den.

Strax får du upp en liten popupruta där du i tur och ordning får välja Sport (apparel), Country (Sweden), State (såg att du var från Östergötland), City (Norrköping - enda valet), Dealer (Edins sport - enda valet). Varje rad tar en liten stund att visa, så en smula tålamod behövs.

Här kan du säkert bläddra runt om nu Edins Sport inte var nåt att ha.

Lycka till!

Eva
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.