vem kan laga tyget burley d´lite

Hej!

Vi älskar vår cykelkärra Burley d´lite men nu har tyget totalt havererat efter mycket flitig användning av oss i tre år (och vi köpte den bättre begagnad) ? Vi undrar om någon har erfarenhet av att byta tyg?

På burley säger man att det går att köpa nytt "cover" inkl allt men att man måste ha proffshjälp att byta det. Och dessutom får man inte köpa det direkt av dom. I sverige finns inga burley-repr och ännu mindre finns det burley-reparatörer...

Det känns ju dumt att skrota en kärra av hög kvalitet för att klädseln/skalet inte håller i all evighet.

VI kan inte vara de enda som drabbats. Någon som hittat bra lösning (annan än skrota och köp ny)
 
Jag har inte kärran i fråga. Jag har tittat runt lite på Burley.com.
Nu kan det ju vara jävla krångligt att byta klädseln, det var det å andra sidan att få på nytvättad klädsel på IKEA soffan också så ;).
På deras hemsida noterar jag att de har assembly tutorials med video för bl a fastening the 2 in 1 cover. Också removing the 2 in one cover. De har också booklet manuals att skriva ut. Jag vet ju inte vad sån klädsel kostar och/eller vad vagnen kostade men det verkar ju lite överdrivet att man måste ha specialverkstad för att få ihop det. Det är ju inte kärnfysik. Man kan ju leta upp en skräddare med erfarenhet av t ex segelmakeri eller andra komplicerade lösningar om hela skrället brakar samman och få hjälp. Det är ju trots allt inte kärnfysik. Eller så är jag hopplöst naiv. Vilket som går i första hand.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fnöskticko Laga galon? Barn och friluftsliv 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.