Vart tog nickel vägen??

Fick för mig att ta med lite syrligt godis på en vandring jag planerade som komplement till jägarsnuset och sprang glatt in och skulle köpa den tidigare favoriten "Nickel".

Till min förvåning såldes inte denna där och personalen hade aldrig hört talas om produkten. Så var det i de 10 andra affärer jag besökte efter denna. Jag har förvisso inte handlat så mycket vandrargodis de sista åren men fråga är ..... Vart tog Nickel vägen???

Är det någon som vet, eller heter den något nytt namn?
 
vandrargodis??

Skulle Nickel vara något speciellt bra för vandring? Du har gjort militärtjänsten, och därför snöat in på Nickel, tror jag!

Att du inte bara köpte några andra karameller, om du nu ville ha karameller?! Personligen tycker jag att det knappt finns en godispåse i affären som smakar äckligare än vad Nickel gjorde...

Nickel - R.I.P!
 
Sökte på Google eftersom även jag saknar Nickel och då särskilt Gammaldags, en lika självklar ingrediens i ungdomens biobesök som det var att vissla med biljetten.

Resultatet blev magert, men det finns förutsättningar för en vidare spridning över världen:

http://www.islamiska.org/ftp/afi.pdfa
(sök på nickel)
 
Bio kräva dessa tilltugg..

Nickel ja.. särskilt dom ljusgula.
Jag har precis för mig att dom hade en sista utpost i biokiosken, men tydligen har man inte varit på bio på tillräckligt ofta den senaste tiden - och nu lär det väl dröja ännu längre innan nästa besök. Vem vill sitta o tugga poppcorn i mörkret. Flottiga händer o de däringa små envisa flarnen mellan varenda tand.
Och vissla i biljetten är det ingen som kan heller - bara snacka i mobilen stup i kvarten..
/ Ulf
 
Det var bättre förr - ju förr dess bättre!

apropå popcorn så anser min vän som är filmrecensent att det är ett arbetsmiljöproblem.
Nickel hade ett föredömligt omslagspapper, lite styvare och mindre prassligt än dagens snask har.

Inte ens omslagspapprena är vad dom har varit...
 
Har för mig att det fanns Nickel på lösvikt i affären då jag skulle köpa godis till påsk. Dom såg i alla fall ut som Nickel, men det kanske är någon piratkopia? Ska kolla om dom finns kvar nästa gång jag jag handlar där.

/Ulf
 
Wolf25; sa:
Har för mig att det fanns Nickel på lösvikt i affären då jag skulle köpa godis till påsk. Dom såg i alla fall ut som Nickel, men det kanske är någon piratkopia?
/Ulf

Billiga massproducerade kopier ska man akta sej för i friluftssammanhang.

Har alltid själv en påse Fisherman i fickan när jag är ute. Men då ska det vara originalet.
 
strand; sa:
Wolf25; sa:
Har för mig att det fanns Nickel på lösvikt i affären då jag skulle köpa godis till påsk. Dom såg i alla fall ut som Nickel, men det kanske är någon piratkopia?
/Ulf

Billiga massproducerade kopier ska man akta sej för i friluftssammanhang.

Har alltid själv en påse Fisherman i fickan när jag är ute. Men då ska det vara originalet.

Helt rätt. Du måste tänka på säkerhetsaspekten. Om nånting går snett med din billiga kopia så kan du hamna i en riktigt farligt läge. Nä, köp original och beprövade grejor. Nån som förresten vet om Hilleberg gör godis?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.