Vart köper ni?

Där det är rea

Nästan uteslutande via nätet, vart beror på vilken butik som har rea för tillfället.

I Sverige:
Addnature
Naturkompaniets outlet
ITAB
Outnet
Getout

I Storbritannien
Cotswoldoutdoor
Itchyfeet
Snow&rock
Jackssonsport
Webtogs
Amazon
Woolovers
Milletsports
 
Kan bara upplysa om att man kan spara en hel del på att köpa från utlandet vid rea eller specialerbjudanden om man beställer mycket på en gång.

Exempelvis så har jag från en Internetbutik i England beställt en Thermarest NeoAir, Ridgrest Delux och WM Puma MF short för £563 a ca 6150kr som kursen var då. Det finns ingen svensk internet butik som kan slå det priset på långa vägar.
 
Håller man reda på funktionerna och skriver sig önskelista, gäller det att få träff vid reor.....
En god regel i affärer är var otrogen....
 
Hej! Tänka köpa lite utrustning till en lite längre utflykt i naturen.

Vart köper ni era tält, ryggsäckar, sovsäckar, kniv och andra viktiga delar för vildmarken? Någon affär eller online sida som säljer bra kvalité för bra pris?

Har kollat på
http://www.recon.se/index.php?cPath=105&osCsid=2df7c1ef33c120ed941ebd07dd91015a
Bra sortiment men väldigt dyrt. Så vad rekommenderar ni för sidor/affärer?
Jag är inte trogen någon speciell fitrma. Brukar kolla var lägsta priset för en speciell produkt är och köper där.
Kolla in:
http://www.prisjakt.nu/
http://www.pricerunner.se/
 

avslutad210712

Gäst
Är helt otrogen när det gäller friluftsgrejor men de firmor jag är minst otrogen mot är

www.getout.se
www.addnature.se
www.northstar.se
www.idefixteko.se

Äventyrsbutiken Hägglunds Luleå
Naturkompaniet Luleå
Haglöfs outlet Haparanda

Dock fösöker jag att passa på att köpa offseason dvs när de rear ut. Dessutom brukar jag försöka bestämma mig för vad jag vill ha och sen ligger jag och kollar när de säljer just de grejorna alternativt att jag inte är så låst vid vad jag vill ha och det gäller mest kläder där jag är rätt flexibel bara det är ungefär det jag vill ha. Dvs vill jag ha en lätt skaljacka så köper jag en lätt skaljacka och inte en dyngtung skaljacka bara för att den råkar vara billig. Skall man ha ett tält så har väldigt många utrustningsrabatt under vår/sommar vilket innebär att man får extra rabatt på annat som man köper men ibland är det kopplat till att man köper det samtidigt och ibland är det ett presentkort. Just tält kan man kanske få motsvarande rabatt på om man köper det på vintern. Sen har många rabatt och erbjudande mot att man blir medlem alternativt anmäler sig till någon epostlista. Kan säga vad man vill om allt skräp man får med eposten men kan man spara några hundringar då och då så orkar i alla fall jag rensa inlådan med jämna mellanrum.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
branfeldt Vart hitta bandspänne? Utrustning allmänt 5
jffoto Vart hittar jag denna pryl? Silikonskydd till alu mugg? Utrustning allmänt 7
WiseDuck Tygmärken/Patches för olika fjäll, vart? Utrustning allmänt 6
Idaloow Vart kan man sälja sina begagnade friluftsprylar? Utrustning allmänt 3
aksello Vart kan man köpa metallspännan likt denna? Utrustning allmänt 8
mackan_ vart köpa 40mm remmar? Utrustning allmänt 3
aksello Butangas / tändargas - vilket märke, vart? Utrustning allmänt 2
Glännman Vart köpa Sno Seal på burk ? Utrustning allmänt 7
avslutatmedlemskap160620 Vart har ni GPS:en när ni åker långfärdsskridsko Utrustning allmänt 5
Aleks_T Sjukvårdsprylar, vart får man tag på sånt? Utrustning allmänt 51
hannulan Köpa insektshåv o lupp - vart? Utrustning allmänt 6
Mr. O Äldre eldstål, vart köpa? Utrustning allmänt 2
Kalas Nokian stövlar med filtladdar - Finns vart? Utrustning allmänt 3
simpek pack´n Go vart kan jag få tag på det? Utrustning allmänt 0
Christoforos Vart tog MODAN vägen? Utrustning allmänt 10
sundancekid Vart köpa begagnat i sverige? Utrustning allmänt 4
fotografiskt Vad köper ni som inte handlar superdyrt och traskar runt nedanför trädgränsen? Utrustning allmänt 88
MartinR Var köper man bra nätpåsar? Utrustning allmänt 8
Elle_belle Ingår sändarbälte när man köper pulsklocka? Utrustning allmänt 14
farsgubben Vars köper man byxholkar för kortväxta?? Utrustning allmänt 4
Nitsson Var i Malmö köper jag armens persedelpåse? Utrustning allmänt 5
haskell Var köper man tvålflingor? Utrustning allmänt 11
Avslutatmedlemskapx Köper du rätt utrustning? Utrustning allmänt 200
besse Var köper jag kamoflagetejp Utrustning allmänt 2
Fjällräven köper Tierra??? Utrustning allmänt 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.