Varning för båtturlistan Laddjujavri

Lö 5/9 kl 1530 så gick det ingen båt mot Nikkaluokta. Turlistan var ändrad. Nästa tur skulle gå vid 1800 tiden. Inte kul när man planerat sin färdväg utifrån transportföretagets hemsida. Vi var minst 7 personer vid tillfället som fick gå. Har informerat personal vid företaget både muntligt och via internet men har ännu inte sett ngn ändring på hemsidan. Detta är riktigt dåligt.
STF kanske kan göra ngt?
 

avslutad210712

Gäst
Tror inte att STF har något med den båtturen att göra

Dessutom är det väl svårt att göra något i efterhand..........
 
STF i Keb. borde väl ha mer möjlighet att kunna kontakta företaget i fråga än jag. Viss samverkan borde de väl ha.
I efterhand så kan det inte vara svårt att göra en ändring på hemsidan så att fler inte blir blåsta/försenade.
 

avslutad210712

Gäst
Har informerat personal vid företaget både muntligt och via internet men har ännu inte sett ngn ändring på hemsidan.

Om jag har förstått dig rätt så har du redan varit i kontakt med företaget och utan att göra en långbänk av det hela så förstår jag inte varför man skulle gå in i efterhand och ändra på sin hemsida angående att den 5/9 går inte turen kl 15.30. Finns väl ingen som blir glad av att veta att turen blev inställd för några dagar sedan.

Att du/Ni är besvikna är en sak. Att man framför det till företaget i fråga förstår jag liksom att det kan vara bra för utsidans medlemmar att veta att man inte kan lita på turlistan till 100%. Tyvärr är det väl inget som är specifikt för båtturen i Ladtjojaure. Har ofta varit med om att både buss- tåg och flygturer inte bara blivit försenade utan även inställda men inte har jag ansett att man skall ändra tidtabellerna i efterhand för det.

Varför turen blivit inställd framgår inte men det finns säkert någon orsak.
 
Turlistan var ändrad. Turen var inte inställd. Då borde man också kunna ändra på hemsidan. Som sagt varför skulle jag annars beskriva problemet.
 
Tack Mats för att du tipsar! Företag som inte har vett att hålla sina tidtabeller uppdaterade på nätet är ett ofog när man skall planera.
 

avslutad210712

Gäst
Turlistan var ändrad. Turen var inte inställd. Då borde man också kunna ändra på hemsidan. Som sagt varför skulle jag annars beskriva problemet.

Då är det såklart lite skillnad.

Det här är ett rätt vanligt problem idag.

"Alla" skall synas på nätet - men man ändrar inte hemsidan när något ändras. Ofta har man beställt hemsidan av någon som gjort den och sen har man ingen kunskap att ändra sidan själv. Om man ens minns att man har en.....

"Alla" skall ha en epostadress - men man kollar inte epostlådan. Vet inte hur många friluftsföretag som jag skickat epost till som jag antingen inte fått svar eller så har det studsat därför att epostlådan är full.

Så personligen använder jag det gamla hederliga sättet att ringa upp och kolla. Har dock märkt ett problem med telefon när det gäller en del företag inom friluftsbranschen och det är att de inte svarar i den. Trots 10-20 försök får man inte svar.

Så trots att vi idag har mer möjligheter än någonsin att kommunicera så är det nästan svårare idag att få tag på vissa än det någonsin varit. *suck*
 
Telefonister och kontorister finns nästan inte längre.......telefon utan telefonpost är ett ring i universum, allt blir inte bättre, utan somt blir sämre....
 
Ibland ser jag mig själv som en nästan utdöd dinasaur…

För mig är fjällen – just fjällen. Väder och vind påverkar, egen sjukdom och andras sjukdom påverkar, om motorn inte startar påverkar, om båten gått sönder i stormen påverkar, om någon har baksmälla just den dagen jag skall åka båt påverkar, när båten är full kör båten eftersom ingen mer får plats i båten, är båtföraren full kör inte båten, och om den kör så åker jag inte med i alla fall – och allt detta är just – fjällen, i alla fall för mig. Vänta det oväntade. Om det oväntade inte inträffar, bli positivt förvånad.

När jag var aktiv i fjällen fanns inga tidtabeller. ”Det går en båt kanske på eftermiddagen” bra, då ser jag till att vara där senast klockan 12 – och förväntar mig att båten kanske inte går just den dagen, den kan lika gärna gå nästa dag. Det är den charm jag upplever i fjällen, kanske en av de saker som lockar mig dit.

Tanken har inte ens kommit för mig att jag skulle klaga på det.

Ett av mina värsta minnen från fjällen var när jag gick med en grupp turister. Vi skulle åka båt längs en sjö. Motorn startade inte. Det tog 2 timmar att reparera motorn. Några av turisterna blev upprörda och sa att ”nu blir vi ju försenade” – jag upplevde det som ett misslyckande. Jag hade inte kunnat förmedla lugn och harmoni till dessa personer.

Thomas
 
Edgepal, allt du skriver är helt riktigt, så borde det oxå vara, men, nu har ju företaget som kör båten bestämt sig för att ha en publik turlista och då får man väl försöka följa den.

Sen tycker jag väl att man inte får planera sin tid så snålt så att ett par timmar här och där får en dramatisk betydelse.
Man kan ju stuka foten, stöta på någon som behöver hjälp eller vad som helst som kostar lite tid.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.