Var hittar man bromsklossar till gamla Rollerblades???

Jag har ett par gamla Rollerblades med broms som sitter i en ställning ända upp från vristen. (tror de heter ABT 2 broms) De är skitbra när man bromsar för man behöver inte lyfta hjulen från marken, bara trycka bak vristen. Men nu är bromsklossen uttjänt och någon ny på marknaden finns inte att köpa, vad jag vet, Någon som vet??
 
glas; sa:
Jag har ett par gamla Rollerblades med broms som sitter i en ställning ända upp från vristen. ... Men nu är bromsklossen uttjänt och någon ny på marknaden finns inte att köpa, vad jag vet, Någon som vet??

Det första du skall göra är att ta med dig resterna av klossen på en shoppingtur, kanske användes klossar med samma fäste till nån annan skridsko som fortfarande går att få tag på. Lita inte på att butikerna vet vad de pratar om om du bara frågar efter en ny kloss till en skridsko "modell X". Vivsa klossen och be att få titta på om de har ngt som skulle kunna passa.

Hittar du fortfarande ingen så kan den gamla klossen ofta byggas på, som andra i tråden tydligen också har gjort. Personligen har jag provat att skarva på klossen till mitt första par med material från en halvsulningssats för skor som jag hittade liggande i en låda.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.