Var hitta bra och prisvärd thermojacka?

Hej!
Är det någon som vet var jag kan köpa en thermojacka till ett rimligt pris?. Jag vet att ITAB tidigare har sålt en modell men den finns tyvärr inte kvar längre.

/ Staffan
 
Jag ser att det finns två intressanta jackor på den siten, Cirrus Jacket och Compressor Jacket. Den senare är lite dyrare. Är det nån som har testat dessa jackor?

/ Staffan
 
Jag köpte en Cirrus Jacket av highsport.se för några månader sedan.
Har haft den med på tur i fjällen en gång hittils och då fungerade den bra. Likvärdig med t.ex.
Haglöfs variant. Priset var mycket bra.

Storleken var dock lite stor - Medium passar mig som är 178 cm/85kg.

Highsport.se lagersaldo stämde inte riktigt då jag beställde så det är nog bäst du ringer och kollar.
Lycka till!
 
Hur är packvolymen på Cirrus Jacket? Den tar väl inte mycket plats i ryggsäcken?

/ Staffan
 
Om jag pressar går min Medium jacka ned i en 4L vattentät påse från Sea to summit. Kan rulla öppningen 3 varv för korrekt stängning men det är inte mer.
Yttermåtten blir c:a 26x20x12 cm även om den är mer som en oval cylinder än en låda.
 
Haglöfs och Cocoon

Hej!
Är det någon som vet var jag kan köpa en thermojacka till ett rimligt pris?. Jag vet att ITAB tidigare har sålt en modell men den finns tyvärr inte kvar längre.

/ Staffan

Har en Haglöfs Barrier Jacket med Thermolight Micro syntet fyllning som blir ganska liten när den packas in i sin egna sidofickan. Hittade min på rea hos Playground för några år sedan och det fanns även byxor men de var givetvis slut i min storlek. Hade nog så här efteråt önskat att jag hittat modellen med huva istället då den fungerat bättre som förstärkningsplagg i sovsäcken. Hittar dem inte på Haglöfs hemsida men finns kvar i en del webshopar.

Jörgen tipsade i en annan tråd och på sin blogg om Cocoons produkter. Finns gott om andra nöjda användare om man söker på Backpackinglight.com. Högre pris än ITAB mfl. men är det "fjäderlätt" man söker så är det ändå prisvärt tycker jag. Har planer på att beställa själv bara kronkursen och den egna plånboken återhämtar sig lite.
 
Jag har också en Haglöfs Barrier (både jacka och byxor) som jag är väldigt nöjd med. Kostar 1000kr/st.
 
Barrier

Har också en Barrier jacket jag är nöjd med, mycket skön och ganska komprimerbar.

Dun är förstås lättare men har två nackdelar, pris & känsligare för fukt.
 
Jag har ME syntetjacka och den är kanon. Tycker bättre om den än både TNF's och patagonias (som jag av någon anledning också äger) P's har dock luva arför den är trevlig på vintern.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.