Vandringsbyxa med ficka för smartphone?

Jag gillar högra benfickan på Haglöfs brallor, de har ett nät på insidan som delar in fickan i två sektioner så telefonen inte hamnar på "fel ledd". Men jag vet inte vilka funktioner du är ute efter, den är ju inte vattentät eller särskilt lämpad att ha hörlurssladd kopplad till då den är nere på låret t ex ...
 
Deer Scouter från Fjällräven har en liten ficka med blixtlås på högra benet, mot baksidan på låret, som en telefon får plats i. Men den är lite för djup för min smak. Får gräva lite för att få upp den..

Annars har mina Lundhagsshorts liknande design som Danne beskriver och som jag gillar bättre.

N
 
Jag gillar högra benfickan på Haglöfs brallor, de har ett nät på insidan som delar in fickan i två sektioner så telefonen inte hamnar på "fel ledd". Men jag vet inte vilka funktioner du är ute efter, den är ju inte vattentät eller särskilt lämpad att ha hörlurssladd kopplad till då den är nere på låret t ex ...

Det är ungefär det jag är ute efter att den ska ligga still och inte hamna på fel ledd! Vore ett plus om det var vattentätt med men inget måste.
 
Tänk på att man ju faktiskt kan göra ett fack genom att sy en rak söm och dela av fickan, om man nu kan tänka sig att fickan blir två fack istället för ett. Sen kan det ju vara o-bra om man har membran men i alla fall en tanke.
 
Jag har Lundhags Traverse, Haglöfs Rugged Mountain Pant, Fjällräven Vidda och ITAB byxor och ALLA dessa har en sektion i en benficka som passar en smartphone.
 
Äh, grejer som skramlar runt blir jag inget glad av.
Lägg luren i topplocket istället, så har du full GPS-mottagning också i din smarta lur.
 
T&p

Har ofta bra fickor på sina prisvärda byxor. Jag har ett par byxor från dem i fyrvägsstretch som är mycket bekväma och de har en extraficka för telefon i ena benfickan, Den är stretchig så den bör svälja en smartphone. Just nu hittar jag inte den byxan på deras hemsida men skulle tro att den återkommer.

Den här http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16913&plats_id=1461 har också en inre ficka för telefon. Du hittar många flera modeller på deras hemsida.

Thure
 
T&p

har som nämnt avdelade mobilfack i de flesta av sina byxor. Gillar T&P starkt, har mycket därifrån, men på den ena byxan som Thure länkade till så undrade jag lite över formuleringen:
Dold osynlig dragskojustering

:) Varför ska man behöva dölja något som är osynligt? :) Eller blir det dubbla negationer, så den är synlig i alla fall?!?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.