Val av dykklubb i Göteborg?

Jag har nyligen tagit OW i Kho Tao (Thailand) och är biten av dykning. Nu vill jag ta Advanced här i Göteborg och fortsätta dyka.

Tips på bra klubbar?

Jag träffade en tjej från Oxygéne på en "mässa" i Nordstan nyligen och fick en bra känsla för dem.
 
Jag har hört mycket negativt om Oxygéne, men kan inte säga något om sanningshalten i påståendena eftersom jag inte har några erfarenheter av dom.
Däremot kan jag säga att jag bara har haft bra erfarenheter av Flying divers.
 
Klubb med anor!

Ett lysande alternativ är Göteborgs Amatördykarklubb. http://www.gadk.nu/
som alla ideella föreningar hänger klubbstämningen på vilka som är drivande för stunden och det var mer än 10 år sedan jag dök med dem. Men med snygg båt med kompressor ombord, kompressor i klubblokalen i stan och bra dykutfärder med följebåt så är de kanon.

Dessutom ett skönt alternativ i dyklivsstil till PADI's hierarkier och kurser.
 
Agilis; sa:
Jag har hört mycket negativt om Oxygéne, men kan inte säga något om sanningshalten i påståendena eftersom jag inte har några erfarenheter av dom.
Däremot kan jag säga att jag bara har haft bra erfarenheter av Flying divers.

Vad är det för dåliga rykten du har hört?
 
Bättre sent än aldrig ;)

Jag pluggar biologi och kommer dagligen i kontakt med marinbiologer som har dykcert och många av dem har berättat ruskiga saker om säkerhet och rutiner vid nybörjarkurserna. Hade jag varit med om det de berättar om med tanke på hur nervös jag var när jag tog certet, så hade jag nog aldrig fortsatt dyka efter det.

Jag råder ändå folk att bilda sin egen uppfattning och vara kritiska mot alla. Det kan trots allt ha rört sig om ren otur!
 
Bra klubbar

En klubb som jag varmt kan rekomendera är aqua divers. Har gått kurser, handlat där och de är jättebra!!! Alltid bra och trevligt bemötande och tar sig tid.. Känner flera som gått där och alla är jättenöjda...
:)
 
Jag har nyligen tagit OW i Kho Tao (Thailand) och är biten av dykning. Nu vill jag ta Advanced här i Göteborg och fortsätta dyka.

Tips på bra klubbar?

Jag träffade en tjej från Oxygéne på en "mässa" i Nordstan nyligen och fick en bra känsla för dem.

Om du är intresserade av klubbar så kolla på SSDFs hemsida och sök på klubbar på västkusten.

http://www.ssdf.se/organisation.aspx

Stora Pölsans DK är den enda jag haft någon kontakt med genom en kurs där de stod för instruktör och jag fick ett positivt intryck.

Lycka till
Peter P.
 
Jag har nyligen tagit OW i Kho Tao (Thailand) och är biten av dykning. Nu vill jag ta Advanced här i Göteborg och fortsätta dyka.

Tips på bra klubbar?

Jag träffade en tjej från Oxygéne på en "mässa" i Nordstan nyligen och fick en bra känsla för dem.


gå runt till dom olika dykbutikerna och prata med dom, be att få prata med instruktören som skall hålla kursen du är intresserad av och nöj dig inte med butikspersonalen. Välj hellre en instruktör du gillar istället för ett dykcenter, din kvalitets upplevelse är till största del baserd på vad instruktören levererar.
 
Jag har nyligen tagit OW i Kho Tao (Thailand) och är biten av dykning. Nu vill jag ta Advanced här i Göteborg och fortsätta dyka.

Tips på bra klubbar?

Jag träffade en tjej från Oxygéne på en "mässa" i Nordstan nyligen och fick en bra känsla för dem.


Känslan man får ett ställe är viktigt men främst då för den som kommer att vara instruktör så även jag ger rådet att du kontaktar den som ska vara instruktör när du tänker gå.

Ett annat alternativt (och inte för att de är dåliga nu) center, än h2o hönö och oxygene, är flying divers. En kompis gick där och fick bra grundkurs.

Sedan finns det även instruktörer som inte är bundna till center utan utbildar fristående, åtminståne känner jag till 2 stycken som bör ge rejäl grundutbildning.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.