VADARSTÖVLAR ?

Nu behöver jag er hjälp igen !

Mina vadarstövlar går inte att lappa längre och måste få ett par ersättare. Frågan är då vad som ska köpas? Det som krävs av dem är att de ska vara lätta och flexibla (gå att traska med dem nerrullade). Viktigast är dock att stöveln ska vara stabil, jätteviktigt om man ska traska nåra mil. Min lokala redskapshandlare kan inte frambringa något som fyller kraven. Mina gamla var ok med träsula mm. men tyvär går det inte att se vilket fabrikat de är (var) då sulan är nernött och helt slät under :)

Nog om detta! Tips är vad jag vill ha! Vilka är bra/dåliga?
 
Vadare

Det finns vadarstölar som det är meningen att jägare skall ha på sig när det är blött. De bör vara bättre anpassade för att vandra i än "traditionella" vadare. Förutom kraftig sula och bra stöd för vristen så behöver de vara av kraftigt material som tål kvistar och annat slitage. Kanske ett sådant här monster, 4 mm neoprene + nylon, bara 3500 kr!

http://www.huntingonline.se/show.asp?db=JaktCam5&art=1
[Ändrat av KLAGER 2002-05-12 kl 18:53]
 
Vision...

har en genial lösning.
Emerger Hipvader á 899:-

Typ andasskaft med neoprensockor, att användas till vadarskor.
Lätta, tar ingen plats. Har du vadarbrallor med dig också, funkar ju skorna till båda.

/Björn
 
Bra idéer, men jag har en till som kanske kan fungera:

Tag favoritstövlarna.
Limma och sy fast ben av lämpligt material.

Vad tror ni? Har jag blivit galen eller är detta ett alternativ. I så fall var får jag tag på lämpligt material till benen?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fyad VadarSTÖVLAR, av GUMMI Fiske 6
peter1969 Söker lätta vadarstövlar som man kan gå i Fiske 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.