Vad händer 2012?

2012 verkar bli ett mellanår för egen del, ingen längre resa planerad just nu, och vet inte riktigt vart jag vill åka nästa gång. Fjällvandringen blir antingen katterjokk och söderut eller Kåtaviken och norrut, har inte bestämt ännu. Dock Katterjaure i maj en sväng, kanske också i augusti verkar det som. sen får vi se.
 
Jag ska börja året med att resa till Skinnskatteberg och hem igen, he he. Roade mig i går med att kolla hur många gånger som jag kört dit själv under 2011, det var 104 resor a 17 mil .
Men det var väl inte så du menade.
 
Nyåslöften är inte likt mig, och inte heller avlade jag några denna gång.. Har aldrig förstått meningen.

Några resplaner har jag dock. Får väl börja med Fulufjället i Maj månad där jag hoppas kunna vara i alla fall 5 nätter... Hoppas även kunna avlägga ett par eller några tältnätter i Tresticklan under vår/försommar.

September hoppas jag få komma upp till Stora Sjöfallet under en vecka. Meningen var att det skulle hänt senaste septembermånad men blev inte av så nu är det revansch :)

Annars är jag säker på att jag kommer utöka antalet en-natt-turer både med och utan tält..

Mvh // Johannes
 
Vintertur 10 dagar med start och mål i Abisko i början av mars, havskajak på Västkusten 4-5 dagar i mitten av maj, cykeltur i Siljanstrakten direkt efter midsommar, Nikkaluokta-Abisko via trepassleden och Nallo senare på sommaren. Utöver detta kommer det att bli några kortare vinterturer om bara vintern kommer...

HåkanF
 
Inget långt i år, det kommer smått i vår.. hoppas på mycket kort och gott, fiske, jakt och övernattningar i den mån det bjuds..
 
Fjällen?

En vandring i fjällvärlden, första gången i så fall, jag har bara paddlat där en gång tidigare.
Jag har iaf skaffat en karta över Trysil-fjällen (en mjukstart).

Mvh Glenn
 
2012 har jag gett mig fasen på skall bli mitt fysiskt aktivaste år någonsin. Hoppas hinna med mycket vandring i Sverige på Bohusleden samt Europaled 6 (Skånelden, Hallandesleden) och Europaled 1 (Vildmarksleden, Knalledleden, Sjuhäradsleden, Redvägsleden, Västra Vätterleden) som en början på ett långsiktigt projekt att vandra Sverige längs med.

Frankrike en vecka till sommaren för att återigen klättra upp på Mont Blanc, och sedan Argentina till vintern för att bestiga Aconcagua expedition style och Ojos del Salado alpine style/unsupported.
 
Lite av varje

Det blir skidåkning i Tänndalen och i franska Alperna, Serre Chevalier under vintersäsongen.

Senare i våren blir det en hel del dagsturer runt i Skåne. Även vandringar på Skåneleden.

Till sommaren blir det en alpvandring i italienska nationalparken Gran Paradiso och schweiziska Mont Ruan.

Hösten vet jag inte riktigt men det blir säkerts vandringar i Skåne.
 
Hej,
Har fått en fin julklapp, nämligen en 2-dagars vandring, "Bründlwanderweg" nära Gesäuse NP i Österrike med en övernattning i Pogosch "Steirer Eck" (känd för mycket god mat). Inte långt bort är "Der Grüne See" som jag sedan länge velat att vandra där omkring. Den är vida känt för dykare. Det blir väl någon gång i slutet av maj eller början av augusti.

Vidare har jag planerat i slutet av augusti/ början september en fortsättning på Nordkalottleden Katterjåkk till Vaisaluokta/Ritsem.
En större utlandsresa blir det nog inte i år fast man vet aldrig...
 

Bilagor

  • 120114, Grüner See 1.jpg
    120114, Grüner See 1.jpg
    5.4 KB · Visningar: 389
Blandade nöjen

Hej

Våra planer är att göra helgutflykter till stugan, där varvas målarjobb med fiske och bara vara.. Vi har tänkt ta någon kort helgvandring för fiske & vandring runt omkring Stora sjöfallet + en liten tur till Killingefallet nån helg. Sen kommer vår årliga fiskeresa upp mot Kaitumälven där vi slår läger omkring en veckas tid för att njuta. Och när slutet på September närmar sig åker vi till varmare land för sol och bad.

Några nyårslöften har inte getts, det är ingen lixom idè ;-) Men planerna finns på att lägga av med dumheterna!
 
Första vårtecknet!

Förvisso hade vi tö i torsdags härnere på Sydkusten men idag vid bevlådan första säkra vårtecknet, 3,3 ° varmt och snart är våren även hos Er andra. Håll tillgodo.
 

Bilagor

  • IMGP0400.jpg
    IMGP0400.jpg
    124.5 KB · Visningar: 274

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.