vad ar det for fel pa min kamera?

hej!

Jag satter pa kameran pa t ex fullautolaget, ser att batterispanningen och allt annat pa LCD-skarmen ar ok. Men nar jag tar ett kort sa later inte kameran som vanligt (tycker jag) och allt pa LCD-skarmen forsvinner utom tecknet for batt. spanningen som blinkar som om batterierna vore slut (har provat att byta) Rakneverket raknar heller inte ner ett kort. Men nar jag satter funktionsvaljaren pa OFF och sen vrider pa den igen later det som slutaren oppnas/sluts och rakneverket raknar ner foregaendebild och allt pa LCD-skarmen ar som vanligt igen. Batterispanningen ar ok osv. Tillsaken ar att jag ar i Pakistan just nu och det vimmlar inte av kamerareparatorer precis, en jag fragade skakade bara pa huvudet och sa att jag skulle oka hem till sverige och lamna in den. -Lat ingen i Pakistan rora den... har en EOS 300V

ska snart lamna in en film for att se om det blir nagra kort overhuvudtaget, det ar ju huvudsaken!

MVH Lars
 
Jag har samma fel på min EOS 500. Allt ser bra ut tills man ska trycka av, sen blir allt error. felet uppstår oftast när blixten ska fällas upp ...

daniel
 
fel på kamera

Det du ser är ett generellt felmeddelande från kameran. Precis som Daniel säger så ser du det oftast i samband med att blixten ska gå upp.

Prova att sätta kameran i läge P och fäll upp blixten manuellt. Kommer felet då eller är det något annat. Är där skräp i blixten som stoppar den?

Om optiken inte har fullgod kontakt med huset kan du få samma fel. Brukar åtgärdas med att ta av och på optiken.

/PB
http://sir-PB.dk
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.