Turbulens -en svensk kajakfilm

En första utgåva av den svenska kajakfilmen Turbulens finns nu att se på nätet. Filmen är en, drygt 25 minuter lång, härlig blandning av turpaddling och action. Väl värd att se.

http://turbulensfilm.se/
DVD-packe-Turbulens1.jpg
 
Härligt! Missade ju visningen på Elixir men kul att ett sånt här projekt till slut blev av, all heder till Lars!

Uppdatering 30 minter senare...

Och där blev man riktigt sugen, snygga surfar Andreas - speciellt den med en roll mitt i! Kul också att se havskajaker i rätt rejäla forsar, riktigt läckert.

Nu väntar jag bara på Utemagasinet då så jag till slut får se Öjasekvensen... Vi hade ju inte sådär överdrivet mycket sjö när vi var där men Lars har säkert fått ihop det rätt snyggt ändå
 
Senast ändrad:
bra film men

Bra film! Snyggt filmad och intressanta personer. Bra Paddlingssekvenser. Versionen på nätet var dock lite för pratig. Bättre att visa med filmen än att ha speakerröst och intervjuer. Jag hoppas att det blir mer paddling pch mindre prat i den långa versionen.
 
jag håller verkligen med. musiken va skitjobbig och oerhört irriterande. den sabbade allt.
men det är väl så att för många är tystnaden farlig.
tacka vet jag lugn å ro, och tystnad.
........ja lite naturljud är okej.
 
För den som är det minsta rädd om sin tid; reklamen i början är 2.30, och kan enkelt hoppas över...
 
Jo, musiken känns som den på nåt sätt inte passar in. Värre är att den är har för hög nivå i bakgrunden på dialogena så det blir svårt för den som inte har normal hörsel att uppfatta vad som sägs.
Annars en härlig film! :)
 
Filmen är inte

klar så därför kanske det är lite missvisande med kritik men jag saknar ett klart syfte med den här långa förhandstitten. Vilka är målgruppen vem är avsändaren/ beställaren? Är avsikten att tipsa om företagen som presenteras de första minuterna?

Jag vill gärna att film även korta sådana berättar en eller flera historier. Tex flerdagarspaddling, årstid kompisgrupp, klubbtur, kommersiell grupp.

Visst är det OK men bara aptitskapande sekvenser men om det är syftet så är den här varianten för lång. Intervjuerna känns lite långa. Musiken borde ha varierats.

Thure
 
Turbulensfilmen

skulle enligt uppgift komma med Utemagasinet nummer 7. Jag fick inte någon DVD med Utemaggan när den kom häromdagen. Har ni andra fått med filmen?

Thure
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.