tunna varma handskar

håller på och leker krig nu på fritiden (lumpen) =) och skulle behöva ett par handskar som jag kan ha och gå i. Ska vara så att jag kan använda vapnet utan att ta av mig handskarna och ska helst ha nån typ av gore-tex i sig.

Mvh
 
prova "extremeties" handskar, svarta med orange text, om du sprättar bort texten eller målar den svart borde du kunna använda hanskarna. De har lite gummi på insidan som gör att man får halvdåligt grepp, jag har använt dom när jag fotograferat och då funkar dom hjälpligt, att hantera en AK5 med dom borde också fungera ungefär lika bra. de är windstopper i dom vilket ju är ett GT membran. storlekarna är väldig stora dock så du måste prova dom, själv har jag normalstora händer och fick köpa medium...
 
Längdskidhandskar

Det enda som funkar bra med vapen, knyta skosnören etc är enl. min erfarenhet handskar för längdskidåkning, såsom de som kommer från Lillsport
0103.jpg

http://www.lillsport.com/

Sen får du komplettera med varma tumvantar (innervantar) i syntet. Yttervantar i skinn håller väl Kronan med?

/ G (F.d. psk. FJS)
 
Black Diamond

Black Diamond gör enligt mitt tycke de bästa handskarna. Suverän passform och hög kvalitet. Kolla in "Dry tool gloves" som håller bort väta hyfsat och har tunnt läder i handflatan.

// Fredrik
 
Pott; sa:
de är windstopper i dom vilket ju är ett GT membran.

Inte för att slå någon på fingrarna men...windstopper är visserligen en produkt från Gore men det har inget med Gore-Tex att göra (dvs är inte vattentät).

Håller med tigertamjaren om att av "civila" produkter så är nog Lillsports skidhandskar det bästa alternativet.

/mats
 
Kolla i jaktbutikerna

Jaktbutikerna (här i Sthlm t.ex. Walter Borg och Widfors) brukar ha ett stort sortiment av handskar anpassade för jägare som kanske kan vara lämpliga även för ditt ändamål. Kolla i någon butik för jakt "nära dig".
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.