tunna vantar?

Hej,

Jag har skidat en del med ett par ganska tunna merino-fingervantar. Dessa är precis lagom varma då man håller igång. Problemet är att de håller föga mot slitaget, och hål slites upp i tumvecket samt på fingerspetsarna. Nån som känner till bra tunna finger-vantar/handskar som inte slits upp av lite nötande?
 
Jag använder handskar från Ejendals, Tegera 117.
De sitter bra, håller en säsong ungefär, de kostar mellan 50-150kr beroende på vart man köper dem, jag betalade 65kr har jag för mig, riktigt bra handskar för det priset.

Vill du ha hållbarare handskar kan du köpa motsvarande handske ur TegeraPro sortimentet. Det finns tjockare och tunnare varianter.

Du hittar dem på byggvaruhus, bland butiker som säljer arbetskläder etc.
 
Thinneys är hållbara, värmande och snabbtorkande samt relativt billiga. De hjälper dig att hålla dina händer torra. Rekommenderas, finns i boden.
 
Extremities har en modell som heter Windy Lite Dry Glove som jag tror är slitstarka nog. De är inte gjorda av ull utan har ett flerskiktslager med bl a ett Windstopper-material. Tyvärr är de dyra, jag betalade närmare 250 kr hos Naturkompaniet.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
brandmansmicke Tunna fuktspärrssockar? Turskidåkning 22
dogmatikern vantar i kallt väder och vind? Turskidåkning 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.