Tropen i Brenta, smart eller korkat?

Jag har en Carinthia Brenta, men saknar en sval sommarsäck och en varm vintersäck. Jag funderar på att köpa en Carinthia Tropen som komplement. Då kan jag på vintern stoppa Tropen i Brentan, samt när det är som varmast på sommaren använda endast Tropen.

Är detta smart eller bara korkat?
 
Brenta borde inte skilja sig så mycket i måtten från Defence 4 som rimligtvis borde vara gjort för att stoppa en troppen i. Frågan är nog hur rymlig din Brenta är idag, är det tight redan nu behöver du en större yttersäck men är den rymlig idag har du nog mer att tjäna på att skaffa en troppen än att skaffa ett nytt system.

Angående måtten så står det om jag minns rätt på carinthias hemsida måtten rätt exakt där du kan jämföra defence och troppen, personligen har jag en defence 4 storlek 200cm och kör i en troppen utan problem, dock är min defence i största laget ensam så det är en kompromiss idag där jag tycker mig ha en optimal sommarsäck, en optimal vintersäck (i system) och en rimligt bra, men något för stor, höst/vår-säck.

// Mats
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vintervilan Carinthia Eagle eller Tropen? Bo och sova 15
TWA Carinthia Tropen Bo och sova 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.