Träningsvärk

Igår var jag i karlstad, det blev rätt mycket gående som så många andra gånger i storstäder.
Vad som däremot förvånar mig är att jag nästan varje gång är jäklit trött i vaderna ibland till och med träningsvärk.

Det här kanske inte är så konstigt men grejen är den att jag är rätt van att gå (4 km till skolan), plus att jag aldrig blir trött i låren.

/Förvirrade Robin
 
Shopping är jobbigt... det vet varenda fruntimmer. :)

Det kan ju tänkas att du gick runt betydligt längre än den tid det tar att gå 4 km. Du är ovan vid ansträngningen, och det medför träningsverk. Längre "träningspass" är lösningen.

/Håkan
 
Benhinneinflammation?

Om du får ont medan du går eller direkt därefter låter det mer som benhinneinflammation tycker jag.
Martin
 
å andra sidan så får man inte ont i vaderna av benhinneinflamation, men det var kanske så att du hade andra skor än vanligt?
 
Robin86; sa:
Jag tror jag ska prova det där med längre träningspass när snön/isen/slasket har försvunnit.

Åsså avsluta med "kärringa rallyt" vid Ullared, shoppingrundas ultimata uthållighetsrace, fixar du det utan träningsvärk så är du redo för vad som helst
;)
[Ändrat av bash 2003-02-26 kl 12:43]
 
Får du ont i vaderna medan du går så att du måste stanna upp då och då, eller blir du bara trött i vaderna och får träningsvärk efteråt? Har du känt så länge eller är det något som kommit nyligen?

/Dave
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mararv träningsvärk och sportdryck? Träning och hälsa 10
liedberg träningsvärk i hjärtat Träning och hälsa 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.