Tour De France

VI är lite sugna på att åka ner till Paris och kolla målgången på touren.Skulle vilja ha lite tips och råd om det.
MVH Jocke
 
Är inte

en klassisk bergsetapp lite roligare? Målgången är mera av defilering har jag fått för mig.

Thure
 
Håller med Thure, finalen är tråkig. Ta er upp på ett berg, där en bergsetapp avslutas och tältar några dar i förväg.
 
Kanske skulle göra som Håkan säger .Tälta på något berg,(är nog bra drag påt där) och vänta på cyklisterna.Annars så tänkte jag att se målgången och Paris på samma helg.(mycket trevlig stad)
 
Kanske skulle göra som Håkan säger .Tälta på något berg,(är nog bra drag påt där) och vänta på cyklisterna.Annars så tänkte jag att se målgången och Paris på samma helg.(mycket trevlig stad)

Jag har sett Tour de France live och instämmer med Håkan, en bergsetapp är nåt extra. Och vilken publik! Massor och helt galna, på ett härligt positivt sätt. Men var ute i tid för att få plats.
Ska du till Paris och målgången skulle jag gissa att du behöver vara där lång tid innan för att få en plats där du ser någorlunda. Jag har själv inte sett den etappen, var där under lugnare omständigheter.
http://www.letour.fr/2010/TDF/COURSE/us/le_parcours.html

Calle
 
Jag har bott i Frankrike och sett flera etapper live. Målgången i Paris har sin charm men det förutsätter att du står långt fram för att kunna se något. Personligen skulle jag absolut välja en bergsetapp. Men, var ute i god tid!! De finns folk som tältar på berget för att få en bra plats. Ett annat hett tips är att ta med Vacchi så du vet vad som händer i loppet!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Izpegui Tour de France i Paris Landsvägscykling 0
JA64 Tour de france Landsvägscykling 4
Trialsin Tour de France filmer ? Landsvägscykling 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.