Tierra - Down Blanket

Tierra - Down Blanket

Ny produkt som jag bara sett på nätet. Nån som klämt på den? Hur mycket kan den tänkas värma? Kan den ha någon rimlig funktion som quilt?

Ser lite krystat ut på de bilder som finns på NK's hemsida, men jag blir ändå nyfiken.
 
Den borde väl finnas på Tierras hemsida, där det står uppgifter om bärighet eller fill power som man säger på engelska.
Förhoppningsvis står det hur den är sydd eller så syns det. Är den genomsydd så är den kallare än en som är sydd i sk box-wall eller liknande.
Är det bra pris på den?
 
Kostar 750.-
68 x 120 cm
Den är genomsydd och väger 180g men det står inte hur mycket av det som är fyllning.

Svårt att avgöra utan att klämma på den men just nu tycker jag den verkar passa bäst som barnvagnsfilt...
 
Kostar 750.-
68 x 120 cm
Den är genomsydd och väger 180g men det står inte hur mycket av det som är fyllning.

Svårt att avgöra utan att klämma på den men just nu tycker jag den verkar passa bäst som barnvagnsfilt...

80/20 dun/fjäder, dvs ingen imponerande dunkvalitet utan mer liknade den man hittar i sportaffärernas lågprisjackor. Barnvagnsfilt var även min första tanke när jag såg den:)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.