• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Thailand Encompassed -jan 2005

http://www.gap.ca/tour/TSE

Den här turen är jag störtsugen på att ge mig av på.
Fick Gap adventures rekommenderat av en reserfaren vän och deras 24-dagars rundresa lockar MKT.

Själv är jag ovan långresenär och har heller inte åkt utanför Europa på egen hand så det här blir störtspännande!

Någon mer som vill ge sig ut i vida världen med en researrangör som har koll på att alla dyker upp men annars ger en fria tyglar?
 
Kostnader

Rundturen kostar i runda slängar 9850 kronor.
Sedan tillkommer ju flyg till och från Bangkok, som man kan få för cirka 6000 kronor - vet du billigare?

Tillkommer gör också reskassa såklart.

Jag räknar med att summa sumarum förbruka upp till max 25tkr för en sån här tur och då tycker jag man får mycket för pengarna.

Är det över din resepengagräns?
 
Hejsan!
Jag måste göra dig besviken och säga att den där resrutten var mkt dyr. Men visst arrangörerna ska ha sitt. Om du vågar och är social av dig så råder jag dig att åka på egen hand (eller med kompis) ner till Bangkok. Sen tar du/ni er till Koh San Road, där håller alla backpacker (ryggsäcksfolk) till. På den gatan finns det mkt billiga resebyråer som har samma resa som den som du hade länk till. Sätt dig ner på en bar/restaurang prata med folk vart de vart och vart de ska. Få lite tips om vad som är bra och dåligt. Kanske blir det en bättre resrutt än den som du hade tänkt dig. Som du skrev så var du inte resvan. Till Thailand törs jag skicka min egen mor ENSAM! Det är lätt att resa i det landet, många snälla och hjälpsamma personer. Men man ska alltid vara på sin vakt, även i Sverige! Köp dig en reseguide, Lonely Planet "LP" Asia on a shostring är mkt bra. Den är på engelska. Annars har du Willmaguide, de är på Svenska. Men de är långt ifrån lika bra som LP. LP är bibeln när man reser, utan den så får man ingen vägvisning i livet ;o)
Hoppas jag inte skrämmde dig med denna text!
Ta steget ut i den stora världen medans den finns kvar. Om du gör det i grupp eller ensam spelar ingen roll bara det blir av.
Du kommer få ett minne för livet hur du än reser!
Trevlig resa / Joachim
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
watermania Thailand Reskompis 0
ÄventyrsCompaniet Kajakpaddling - Thailand - Nov-Dec Reskompis 0
Ahkká Hur hittar jag billigt flyg till Thailand i december? Reskompis 0
Sjöhästen Thailand i Juni-Juli Reskompis 1
Woffe Tåg - Thailand Reskompis 0
husbat Thailand Reskompis 0
Mumlan74 Klättra i Thailand i vinter/vår? Reskompis 3
Azrak Dyka och festa i Thailand i juli Reskompis 2
jessie Vem vill med o klättra i Thailand? Reskompis 2
5200 Reskompis før klettring i thailand? Reskompis 0
Backpackers till Singapore/Malaysia/Thailand Reskompis 0
THAILAND........ Reskompis 1
suthida PADDLING I THAILAND-Changmai/Bangkok Reskompis 0
lisen.sthlm Rosa Bussarna Sydafrika - Kenya 11 nov 09 - 8 jan 10 Reskompis 4
kalle2 Sydamerika jan-april 2006 Reskompis 0
Kin Bilplats till Chamonix 2:a jan!!! Reskompis 0
helenaareschoug Boende Whistler jan-apr 05 Reskompis 0
orientering Finns det bilplats från Serre Chevalier ca 25 jan? Reskompis 0
klattring Jag har bilplats till alperna 3 Jan Reskompis 0
orpa aconcagua i jan-feb? Reskompis 0
ÄventyrsCompaniet NZ - Äventyr/jobb Jan-feb! Reskompis 3
cillan R Chamonix 20 jan, delad bensin=dubbel glädje Reskompis 0
Mangeg69 Kom med till Brasilien Jan/Feb 2002 Reskompis 2
nida3 USA 1:a dec - 12:e Jan Reskompis 0
Aconcagua - Jan/Feb 2000 Reskompis 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.