tändare

På vissa kan man ju ställa storleken på lågan. I övriga fall avråder jag starkt ifrån att meka med tändaren. Jag har sett på lite för nära håll hur kraftig smällen blir när en engångständare exploderar och aktar mig noga i fortsättningen. Behöver du större låga så är det smartare och säkrare att byta till en större modell helt enkelt. Har du provat torchtändare? De är ju som små blåslampor. Är det också för klent så hittar du små butangasdrivna blåslampor hos t.ex. Clas Ohlson. Vad är det du ska göra som kräver en så kraftig låga? Stay safe.
/R
 
vet ni hur man kan få en tändares låga att bli längre/större/högre det kan behövas att ha en längre låga ibland.

Är det en enkel tändare med en plastregulator som kuggar i ett drev så tar du först bort metallhöljet (kan vara lite pilligt och en kniv kan vara bra som hjälpmedel), sedan kan du vrida plastregulatorn till högsta läget och sedan "kugga av" regulatorn genom att lyfta den uppåt, vrida tillbaks den(utan att drevet går tillbaka), kugga fast den igen och återigen vrida mot högsta läget. Gör så tills du fått en nog hög låga.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
pelka Tändare eller inte på brännare? Kök och brännare 32
Jörgen Fjaderlatt.se Piezo-tändare Kök och brännare 13
fem Byta piezo tändare Kök och brännare 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.