Digitalt
Antar att du ställde frågan som du gjorde för att du väljer mellan en systemkamera och en digitalkamera i ungefär samma prisläge. Då faller ju dyra digitala systemkameror osv helt bort.
Jag fick min ganska fina vanliga systemkamera med ett antal objektiv osv stulen för några år sen. Gick då länge och funderade på vad jag skulle ersätta den med.
Till slut blev det en digitalkamera och det har jag inte ångrat en sekund. Jo, kanske när jag längtar efter det där riktigt långa telet, men som nån sade tidigare - hur ofta orkar man släpa med sig det?
Att ha med en liten och nätt digitalkamera är så enkelt och självklart. Att ha med en stor och komplicerad systemkamera kräver planering, eftertanke och ork.
Dessutom får man omedelbar återkoppling. Man kan testknäppa ett antal bilder och bara behålla de bra, man kan skicka iväg bilder till kompisarna direkt när man kommit hem osv.
Lätt att lägga upp på en webbsida istället för att lämna in för framkallning, vänta, hämta osv.
Billigare blir det också när man slipper film och framkallning.
Man skriver bara ut de allra bästa bilderna, resten kan ligga för slideshowvisning i pc:n.
Supernöjd Eva