Svenska fjällen vinter tid

Idioti eller utmaning!!!!

Jag håller på att samla ihop massa info om olika ställen och leder nu...

Om du har någon plats eller led som du skulle vilja tipsa om så skulle jag gärna vilja ta del av detta..


Mvh Anders
 
Hur?

Vad vill du göra? Åka skidor från punkt A till punkt B, gå på topptur, gå på glaciärer, klättra eller bara komma ut och njuta? Hur stor erfarenhet av vinterturer har du? Det blir lättare att ge ett bra svar om man vet detta.

/Björn
 
Äventyr

Jag hade tänkt lägga upp en rutt som går mellan stugor och där i mellan ta mig upp på visa berg för att åka utför.. Jag är ingen expert men ingen nybörjare...Har du stor erfarenhet av fjällen vintertid??/ Anders
 
Det finns mycket fint att göra. Jag gillar själv jämtlandsfjällen. Dels är de relativt lätta att ta sig till (och ut från, om något händer) och det finns en del fina både toppar och åk att göra där vintertid.

Runt Storulvån (både mot snasahögarna och getryggen) finns en hel del fina åk. Vill man göra det bökigare för sig kan man skida till Sylarna och göra en glaciärvandring eller varför inte en topptur upp på storsylen (eller om man är en riktig hårding - "sylarnatraversen") , så får man några kilometers (15?) skidåkning också.

De här äventyren behöver man inte vara någon "super-extrem-gilla-kyla-och-elände-och-har-övernattat-50-dygn-på-nordpolen"-expert
för att göra och ha kul när man håller på...

Skriv gärna mer om vad du tänker dig göra och hur du planerar din tripp. Vinterfjäll är helt fantastiskt!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.