Svårighetsgrad Sormiou

Jag planerar en klättringsresa söderut om någon månad. Har sneglat på Sormiou dit man kan åka med UCPA. Dock är jag lite fundersam på stuket på klättringen i Sormiou. Många bilder man ser är lite svaiga, vilket jag inte är så sugen på. Jag söker fin klättring i graderna 6-7, tror ni Sormiou är rätt ställe?

Eller har någon förslag på andra trevliga ställen dit man kan åka för en hyfsat billig peng.

Tacksam för svar!

/Anders
 
Eller har någon förslag på andra trevliga ställen dit man kan åka för en hyfsat billig peng.
Min favorit destination för renodlad sportklättring är Sardinien. Finns allt där, långa, korta, sol, skugga, sjöklippor, pelare, vägg, kalksten, granit, sport, trad...
Bor du runt 08 området så kan du flyga med ryanair direkt från Skavsta till Alghero fram till slutet av oktober. Efter det krävs det byte nånstans och då går det åt tid. Kollade just priset tur o retur, flyg till Alghero ons 14 okt, hem ons 21 okt... 500kr inkl flygskatt. Det blir rätt billigt även med alla avgifter de lägger ovanpå det.
Costa Blanca kan vara ett bra tips också... Ska dit själv i september. Ryanair flyger direkt till Alicante från Skavsta.
 
Och så finns ju alltid Kalymnos

Kolla om Apollo har några flygstolar kvar fram tills dess att dom slutar med chatern till Kos/Kalymnos!
Efter det blir det både svårare och dyrare att ta sig dit.
 
Costa Blanca

Hej
Har varit i Sardinien, vilket var mycket fint. Dock krävs det ett byte för mig som västerlänning när jag flyger med Ryan Air.

Costa Blanca är kanske intressant. Hur är det efter att man tagit sig till Alicante. Är det hyra bil som gäller då? Billigt att bo? Badnära havet?

Som sagt, tacksam för svar!

/Anders
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
camo29 Hur/när öka svårighetsgrad? Sportklättring 15
mbo Svårighetsgrad Klättercentret vs Karbin Sportklättring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.