Suunto eller Silva?

wilde.bill@swipnet.se (Wille)

Gäst
Suunto

Tjenna...


Har själv en Suunto Advizor, exakt lika dan som Vector, har dock pulsmätare oxå.
Har aldrig testat Silva, så jag kan inte säga ngt om den.


Jag är mycket nöjd med min Suunto. Använder den vid allt ifrån löpning, paddling, cykling till alpin klättring och skidbestigning.
Har haft den nu i snart två månader men den har hunniit vara med om både Keb Classic o Köpenhamn marathon. Även 1,5 veckors alpin klättring och åtskilliga träningspass inom ovanstående nämt.
Som du ser har jag andvänt den inom många områden och jag kan inte säga annat än att jag är grymmt nöjd med mitt köp.
Det som dock är lite mindre är ju det här med tryck o höjdmätaren. Men så är det nog med alla höjdmätare på digitala klockor.
Det blir ju inte alltid exakta mått och ändras trycket av väder, påverkar detta även höjdmätaren.
Lika dant visar ju inte termometern rätt temp. om man har klockan på armen, men det är väll samma sak där. Jag vet ingen klocka man kan köpa i affären, där dessa funtioner funkar till 100.


Men Suunton har en en jäkla massa underfunktioner till alla de större o dessa tycker jag är enormt bra o har varit mig till stor hjälp o glädje.


Rekomenderar dig att tänka på Advizorn om du bestämmer dig för Suunto. Pulsmätaren i kombination med höjdmätaren är mycket bra. Då kan du hålla koll på din puls i förhållande till stigning/nedstigning. Har gett mig väldigt mycket.


Hoppas du blir nöjd med det val du gör.


//Wille
 

johan.andersson@dustin.se (Johan)

Gäst
Silva Alta

Hej!
Jag använder Silvas Alta och är mycket nöjd med den.
Klockan har väldigt bra funktioner för intervallträning då man lätt kan spara flera olika tider. Höjdmätarfunktionen och oxå den bästa jag sett på en klocka. Man kan få alla möjliga data som tex
accumulerad höjd, hur fort man rör sig upp/ner, maxhöjd mm.


Suverän!


Mvh Johan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.