Salomons produkter, bu eller bä?

Salomon har profilerat sig ganska hårt i multisportvärlden och det ofta deras produkter man ser i multisporttävlingar. Är deras produkter bra eller har de bara mest pengar och har köpt sig en plats? Vad tycker ni som använder prylarna? Jag hörde av någon att ryggsäckarna inte var så bra. Hur står sig utrustningen i förhållande till LIM serien, Litepac eller fjällrävens varianter? Hur är löparskorna? har de något alternativ för oss som pronerar?
 
salomon har ett brett äventyrssegment. salomon satsar mkt på sånt, mkt specialgrejer av alla de slag, specialkorta skidor, snöskor osv.

ryggsäckarna tycker j är jättebra, alla salomongrejer har hög standard. salomonskor för pronation finns men det finns andra märken med skor som är bättre tillverkade för överpronation. vill man kanske ändå ha salomonskor kan man ju lägga in en överproneringssula, vilken fungerar förhållandevis bra.

salomon har mkt bra klädkonfektion, speciellt gällande underställ o sockar. speciell design på jackor osv som inte riktigt faller mig i smaken...men det är BRA grejer!!!
linnéa
 
BRa

Det är åxå mitt intryck av S, bra prylar, dessutom tänker de ofta på designen, så förutom att de håller hög kvalité så är ed snygga åxå.
Vet du var man kan köpa Ryggsäcken Raid 30L via postorder? Den är slut på Multisportshoppen!
 
ok..slut på multisportshoppen, hmm..du får kanske annonsera, höra m någon säljare/leverantör eller ringa t frankrike....
 
X-Adventure skidan??

Är det någon som testat X-Adventure skidan på tur/utför. Det känns som ett nytt koncept. Är det en kompromiss som funkar eller är det bara en svindyr miniskida?
 
Raidsäcken

De flesta verkar tycka att Raid ryggsäcken är bra. Jag läste även en recension där användaren var nöjd. Någon som testat de andra Multisportryggorna? Vad tycker ni?
 
ryggsäck

Testa Lundhags T30 om du skall ha en ryggsäck för multisport och bergslöpning. Lite tyngre än vissa andra med överlägsen komfort.
 
Karrimor Marathon 35...

Skön rygga, rymlig, lätt, många yttre fack, helt enkelt... Litepacs säckar är ju i princip (lättvikts) kopior på denna säck.
 
Karrimor

Jag kör med den, Salomons raidsäck har större nätfickor utanpå + invändigt fack för blåsa. Annars är jag nöjd med Karrimors. Den är ju hållbar!
 
X-Adventure skidan

X-Adventure skidan??
Är det någon som testat X-Adventure skidan på tur/utför.

Hur funkar skidan som turskida ?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.