Är i stort behov av nya skalbyxor då mina gamla helt gått upp i limningarna. Svårt att hitta hängslebyxor med dragkedjor i sidorna (uppifrån så att man kan uträtta sina behov) och ordentliga förstärkningar. Klättermusens Freke är ju dyra som skam, men uppfyller mina kriterier. Dock så började jag kolla på deras storlekstabell och höjde något på ögonbrynen. Detta är alltså byxans mått.
Tror mig vara ungefär L. Är 187cm och väger 83kg.
Mina mått motsv tabellen: Midja 88, Hip (antar att det är rumpans bredaste de menar... ) 105, lår 57, innerbenslängd 89cm.
Så: Storlek M borde passa bortsett från låren som blir tajta och benen lite korta. L går vid låren men blir en påse vid magen och rumpan.
Blir lösningen att skaffa en kalaskula till mage eller att helt sluta använda benen så låren förtvinar?? Någon som har lite idéer och kanske till och med har ett par brallor?
/Gunnar byxlös

Tror mig vara ungefär L. Är 187cm och väger 83kg.
Mina mått motsv tabellen: Midja 88, Hip (antar att det är rumpans bredaste de menar... ) 105, lår 57, innerbenslängd 89cm.
Så: Storlek M borde passa bortsett från låren som blir tajta och benen lite korta. L går vid låren men blir en påse vid magen och rumpan.
Blir lösningen att skaffa en kalaskula till mage eller att helt sluta använda benen så låren förtvinar?? Någon som har lite idéer och kanske till och med har ett par brallor?
/Gunnar byxlös