Spara track log i iPAQ

Loggen i en Venture blir full på mellan en och två dagar. Är man ute längre så måste spara undan den om man vill ha den kvar. Man kan ju spara i GPS:en men då försvinner tidsinformationen plus cirka 90 % av alla punkter.

Jag har köpt en iPAQ och en kabel för att koppla ihop den med GPS:en och tänkte att jag skulle kunna spara loggen i den för att tanka över den till PC:n när jag kommer hem. Nu ska jag bara ha tag i ett lämpligt program. Är det någon som har några förslag? Det verkar finnas en uppsjö av navigeringsprogram, men det är inte det jag är intresserad av i första hand. De verkar kräva att man har handdatorn igång hela tiden. Jag vill bara kunna spara undan loggen efter dagens vandring.

Hälsningar
Harald
 
Tips

Vad har du för inställning? Auto - Normal, eller något annat?

Prova med Auto - Mindre ofta. Kanske räcker den upplösningen på färdvägen till för ditt behov. Då klarar du ju dig längre än du gjorde innan.

Jag har inte kollat så noga, men det är väl bara Vista och 76S som har fått 10000 punkter i sina färdvägar, åtminstone än så länge.

Anders
 
Jag vet ett kostnadsfritt program som förmodligen fungerar, men det törs inte fan föreslå det. Tänk om jag säger något fel...
 
Jag hade samma ”problem”

Så här gjorde jag när jag hade samma ”problem” med min Garmin 12 CX, som ”bara” rymmer 2000 trackpunkter¨ vilket visserligen är dubbelt så många som min förra GPS.

Jag skaffade programmet XX från YY som kostar NN SEK. Nej jag törs inte heller svara med ett relevant tips. Men kolla bland mina tidigare inlägg det kanske finns med där :cool:

Per Brune
 
Här kommer två förslag

Eftersom du har venture skulle jag rokomendera Fugavi eftersom den kan skicka och ta emot från garmin idag.
Men OZi har fler och bättre möjligheter att skapa rutter i CE versinen men idag bara download men upload kommer
 
Tänk efter själv!!!

haraldn; sa:
Varför skulle ni inte våga förslå ett program som fungerar?

Hälsningar
Harald
Jag trodde att även den mest trångsynte skulle begripa det efter de svar du fick av de andra.

Jag hade först tänkt försöka förklara på ett bättre sätt, men jag ids faktiskt inte.

Anders
 
Re: Här kommer två förslag

Blekingepaddlare; sa:
Eftersom du har venture skulle jag rokomendera Fugavi eftersom den kan skicka och ta emot från garmin idag.
Men OZi har fler och bättre möjligheter att skapa rutter i CE versinen men idag bara download men upload kommer

Tack. Trevligt med folk som svarar på det man frågar om.

Till er andra vill jag säga att min kommentar kanske var något sur, men jag tycker faktiskt man kan få bli lite sur när man får svar på någor helt annat än det man har frågat om. Hade det varit någon unik information hade det varit en annan sak, men i det här fallet var det ingenting som man inte kan läsa sig till i manualen och den kan jag läsa själv.

Hälsningar
Harald
 
PR; sa:
Jag använder G7ToWin. På samma sida finns G7ToCE att hämta men jag har inte testat det och det är fortfarande i betaversion.
http://home.attbi.com/~g7towin/#g7toCE

Då säger jag tack till Pelle också. Ditt inlägg ramlade in medan jag skrev det förra. (Ja, jag vet att man kan redigera sina inlägg efteråt så att jag skulle kunna ändra på det, men jag föredrar att skriva ett nytt.)

Nu har jag några ändar att nysta i. Jag letade runt på nätet och det finns ju en hel del, men alla jag tittade på verkade fokusera på realtidsnavigering och download stod det inget om.

Hälsningar
Harald
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.