Spännen och snäpplås i metall.

Jag behöver snabblås i metall för upphängning av sängar, dvs. riktigt hållbara. De skall vara tillverkade för platt rem med bredd runt 40mm.

Om nån vet någon som säljer-tipsa gärna (även om remmar). Obs: Säkerhetsbälten är inte av intresse!

//Janne
 
kanske sadelgjord. Eller säkerhetsbälte till bilar, hittas på skroten.
Är det meningen att du skall kunna plocka bort sängen lätt eller?
 
Smidigt...

Jag skall ha två sängar i en lastbil (se min hemsida) och har tänkt bygga dem så lätta som möjligt. Därför skall jag stötta dem på mitten med remmar. I uppfällt läge skall jag kunna låsa dem med remmen, snabbt och enkelt. Säkerhetsbälten är kanske aktuellt om jag får tag på något snyggt som t.ex. flygplansbälte.
//Janne
 
Dykarbältesspänne

Kolla ett sådant spänne som dykare har för bälte med blyvikter. Rostfritt stål så det är nog dyrt.

Per
 
Re: Smidigt...

Ben_Rangell; sa:
Jag skall ha två sängar i en lastbil (se min hemsida) och har tänkt bygga dem så lätta som möjligt. Därför skall jag stötta dem på mitten med remmar. I uppfällt läge skall jag kunna låsa dem med remmen, snabbt och enkelt. Säkerhetsbälten är kanske aktuellt om jag får tag på något snyggt som t.ex. flygplansbälte.
//Janne

25 mm måste räcka mycket mer än väl. Jag köpte ett par blåa spännband på Biltema med metallås som om jag inte minns fel håller för minst 200 kg. Spännet såg kraftigt ut. Kostade väl 30 kr ungefär. Jag spänner fast kajaken med dem. Konstigt nog ser jag dem inte i katalogen men den kanske är för gammal.

Hans
[Ändrat av Hutt 2002-12-15 kl 10:09]
 
Dykarbälte...

...se där ja...nu börjar det likna något utseendemässigt. Det jag söker är snabblås, dock, som kan snäppas fast så att höjden alltid är den samma.
//Janne
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.