Söker "utställare"

Hejsan!

Förra året så anordnade jag 2 st utställningar där vi visade upp både gamla och nya kök, stormlyktor, blåslampor och mycket mer. Den första utställningen var vi i Gamla Stan i Stockholm där jag, Primus AB, Optimus AB, Fogas AB samt ett antal andra samlare av fotogenkök etc.
Den andra utställningen så var vi i Norrtälje, Pythagoras på deras julmarkad och båda utställningarna gick kalas. Jag har nu planer på att anordna en till utställning någonstans i Stockholm, kanske i Gamla Stan igen men då mina samlarkollegor bara håller på med de gamla köken och lampor (old school) så skulle jag mycket gärna vilja att någon som har ett nyare gasolkök eller liknande ställer upp i denna utställning. Det är helt gratis. Jag tar ingenting i avgift utan varför jag ens vill ha utställningar är för att jag vill visa upp allmänheten denna fantastiska uppfinning, om jag kan lära ut mina kunskaper till allmänheten och sprida intresset så är jag glad.
Utställningen kommer att vara i augusti i sådanafall. Ingenting är ännu bestämt, datum, plats eller liknande då jag vill veta på't ungefär hur många som kan tänka sig att ställa upp.
Om ni skulle kunna tänka er att medverka någon timme, skriv här eller maila mig på magnus@swedlamp.com


fkd2.jpg

Förra årets utställning i Gamla Stan.

Mvh
Magnus Thilander
 
Senast ändrad:
Kommer gärna men mina snusförnuftiga små kök försmäktar inte när jag ser dina vackra apparater. Vore inte något veteranbilsmöte eller liknande ett bättre tillfälle att ställa ut?
 
Kommer gärna men mina snusförnuftiga små kök försmäktar inte när jag ser dina vackra apparater. Vore inte något veteranbilsmöte eller liknande ett bättre tillfälle att ställa ut?

Hej!

Ska jag vara ärlig så spelar det ingen roll om man har ett stort eller litet kök, om man är samlare eller inte, om man har 1 eller 100 kök. Det är inte det som är viktigt, det viktigaste är att kunna ha så pass många utställare så att det finns en bra mix på det hela. Tro mig, det spelar ingen roll.
Jag har även tänkt på det, men då är frågan, vet du, eller någon annan någon träff/marknad som är i Stockholmsområdet i början/slutet av augusti?

Mvh
Magnus Thilander
 
Ang utställning

Cykelhistoriska har lite evenemang och marknader. De är med ett hörn på Gärdesloppet för veteranbilar som var för någon vecka sedan och där hade nog fotogen apparaterna platsat. Kul om man kunde bygga upp en tidstrogen miljö med olika fotogen/bensin kök och lampor tillsammans med gamla tygtält och camping möbler!

card63a1.jpg


Om man gillar retro-prylar är även Mo-ped.se en fantastiskt rolig sida! Som att kliva in i något loppis man brukar hitta utmed vägarna.

co32s000z.jpg


I cykelsektionen kan man hitta bilder på cykelcamping och vykort från "intressanta turistmål". Finns även lite länkar till loppis och annat man inte visste att man behövde.

 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.