• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Söker bra kajakväst för kort tjej

Är en ganska kort tjej (164 cm) med ännu kortare överkropp :) Problemet är att de flytvästar jag har testat hamnar uppe vid öronen på mig, i alla fall om jag vill ha kapellet under västen, vilket jag tycker är det bästa. Nu har jag tröttnat på min Palm väst som oftast sitter 10 cm ovanför mina axlar efter 15 minuter.

Dessutom är det ju få som är anpassade till att vi tjejer faktiskt är någon annorlunda formade än grabbarna... Var tusan ska vi gömma undan brösten? Inte lika stort problem som rygglängden - men jag tycker att det är konstigt att det inte finns en större marknad för tjejvästar!

Är det nån som har ett bra förslag på märke/modell för såna som mig, det måste ju vara fler som har detta problem? Eller?!

Jag har sett en ny väst på nätet - Hiko Chuckle - någon som har någon erfarenhet av den? Ser kort ut och dessutom påstås den vara bra för just tjejer...
[Ändrat av Åsa T 2006-07-05 kl 08:43]
 
Har samma problem. Jag har prövat någon väst med ställbara axelremmar- tyvärr var de för snedställda vilket innebar att de skavde i halsen. Använder nu en av barnens avlagda men jag har inte testat flytförmågan....
 
Jag har sett tjejer som varit nöjda med Kokatats tjejväst(-er). MsFIT tror jag att grundmodellen hette. Orust kajak sålde den, det finns kanske fler återförsäljare...
 
En bild säger mer än tusen ord, eller?!

Tack Mats för bilden! Men vad säger sambon om passformen för de kvinnliga formerna då?

Är det någon skillnad mot andra västar? Eller får man använda västen som en dyr - men dålig - sportbh (tryck ihop, pressa platt och håll fast)?!
Du har gett dig in på tjejforumet så då kommer tjejfrågorna ;)
 
Ja, ibland vet man inte vad man ger sig in i....

Hon säger....Den passar perfekt. Bättre än de andra hon provat. Trycker ej över bysten. Ligger liksom under bysten....

Skall dock nämnas att hon endast provat olika Hiko modeller.

Anm.
skimkayaks.se har kampanj. 1000 bagisar för Chuckle. Vet inte om någon redan noterat det
 
ord ÄR bättre :)

*skrattar* Det låter som om det är en fantastisk "push-up" variant :) Det låter som om reklamen denna gång faktiskt var sann - tack för beskrivningen!

Jag såg att du har shoppat på e-bay, det lät ju bra. Hittade även den pedagogiska förklaringen av hur det fungerade - bra med hjälpsamma personer - tack för det! Ska göra som nån annan innan mig, ta nån polare som är bra på tyska och kolla in sajten!
 
Kajakväst

Hej, har du varit inne och tittat och kollat på Kanuks hemsida. Jag tror mig komma ihåg att det finns något där
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Naturmullen Kontaktanons: Söker dig som är... Tjejforum 8
tisca söker friluftsintresserade i umeå-området Tjejforum 0
Klockren Ninja Nyinflyttad tös söker likasinnade! (Umeå) Tjejforum 2
Knota Söker sällskap till Jämtlandsskidtur! Tjejforum 0
Skogsnette Söker friluftskompis, gärna med barn (inget måste) Tjejforum 1
träningsmamma Söker cykelpartner och tältkompis i Göteborg Tjejforum 0
Allena Söker väninna :) Tjejforum 0
rednose Söker normala vänner i Göteborg! ;-) Tjejforum 5
lena87 Söker nya vänner i Norrbotten Tjejforum 5
Vinny Söker klätterkompis Stockholm Tjejforum 3
jeapea Söker vänner i stockholm Tjejforum 0
DeathNote20 Söker ny vän att bli vän med. Tjejforum 2
Light Söker nya vänner i Göteborg Tjejforum 12
monne Söker vandringskompis i höst Tjejforum 2
minimaugirl söker reskompis till usa Tjejforum 0
Perfections Söker ung nybörjare (klättring och vandring) Tjejforum 1
Ptra Söker nya aktiva vänner Tjejforum 1
ragwen89 Söker 18-årig vän att dela mina interessen med! Tjejforum 0
skolan07 söker vänner Tjejforum 9
wonderfullme Söker träningskompis i gbg Tjejforum 7
miljövän Gravid som söker friluftstips Tjejforum 2
_sarisen_ Söker lite roliga aktiva tjejkompisar... Tjejforum 1
Tess77 söker träningskompis i sthlm... Tjejforum 9
Timid Söker Lina i Umeå! Tjejforum 0
Sarajoelsson Söker multisportlag Tjejforum 0
reflex Söker du kompisar i Uppsala? Tjejforum 1
lgniklas F.E.M mix 2003... söker lagkamrat! Tjejforum 0
ghedin Multisportlaget Maybe Xdin söker tjej Tjejforum 1
tobbe80 Söker kvinnlig deltagare Tjejforum 0
kajhaj stor ryggsäck för kort kvinna Tjejforum 13
lottaholm Kort sovsäck? Tjejforum 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.