Snö och isläge?

Hej,

Här i Linköping fick vi lite tunn åkbar is, precis innan snön kom, och nu räcker kanske inte kylan för att större sjöar ska lägga sig.

Tänkte åka norr ut torsdag - fredag. Hur mycket snö har ni fått i uppland, västmanland, dalarna, värmland de senaste dagarna? Skulle vara intressant och höra om ni har några isar som redan legat ett tag och som inte fått snö.

Rapporter om ny is är givetvis också intressant.

Mvh,
Niklas
Snöallergiker
 
Snö?

Ett förtydligande bara, även om ni inte vet något om isar, så är jag tacksam för all information om ev. nederbörd de senaste dagarna. Hur mycket, och när det kom. Måste finnas någon här från Uppsala? Västerås? Sala? Fagersta? Ludvika? Kopparberg? Karlstad? Filipstad? Eller någon annan trevlig ort?

Mvh
Niklas
 
Tack Paul, jag vet. Men den ger inte så mycket information. Det är fem dagar mellan uppdateringarna och dagens karta säger 1-10 cm över hela det område jag är intresserad av. Det är stor skillnad på 1 cm och 10 cm när det gäller långfärdsskridskoåkning.

Så fortfarande, om någon läser detta och befinner sig någonstans i triangeln Karlstad Stockholm Falun. Har ni information om nederbörd de senaste dagarna så är jag evigt tacksam.

En kompis från Holland står och väger om han ska hoppa på ett plan till Sverige eller inte, det är därför jag är lite angelägen om att få in lite extra information.

Mvh,
Niklas
 
Tack, jag såg rapporter om detta på skridskonätet. Det är lite långt att åka bara, det lutar mot en chanstur upp mot västmanland/södra dalarna.
Kanske kan hitta något nyfruset där också om det inte snöat för mycket...

/N
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.