Snarstucken eller? problemet återuppstår

Jag tänker inte ta upp om jag tycker att mina bilder är bra eller inte. men det är svårt att själv motivera sig att ge betyg på andra.när man ser hur någon konsekvent sätter lägsta betyg i det här fallet mig på alla bilder. jag kan givietvis tycka att en del av mina bilder har ett för högt betyg men va fan.
Okej slutgnällt. vad gör vi?
 
Inget att bry sig om ...

Det finns väl ingen anledning att haka upp sig på om någon ger dig lägsta betyg på alla dina bilder i ditt fototalbum. Jag var in som hastigast och kikade på dem och några såg mycket bra ut och det måste du ju själv vara medveten om. Personen i fråga som ger dåliga betyg är väl antingen vansinningt avundsjuk på dina fina bilder eller också precis "okunning" om fotografering eller varför inte: Ha världens sämsta smak? Strunta i det och fortsätt som ingenting. Varför låta någon förstöra då kritiken är ogrundad?

Det där med att sätta lägsta betyg verkar överhuvudtaget onödigt tycker jag. Man ska väl kreditera bra bilder? Alla gör väl så gott dom kan.


Hälsningar Laila.
 
Suck

Jag fattar inte varför folk håller på sådär. Jag har sagt det förut och säger det igen:

SÄTT BETYG SOM NI KAN STÅ FÖR!!

Albumfunktionen ligger i en databas och för varje röstning registeras betyg och medlemen som satt detta betyg. Detta för att se till att vi bara röstar 1 gång på varje bild. Vad detta innebär är att VI vet vem som röstar vad.

Förra gången (i höstas) var det en medlem som hade sina bilder högt upp på listan men som fick hybris och satte över 500 ettor på andras bilder men en fejkad medlems namn. Efter att jag listat ut vem det var (det var inte så svårt - femmor på sig själv och ettor på alla andra) så mailade jag denna personen. Efter det slutade han med det.

Kanske jag skall publicera namnet på den som håller på!?

Alternativet är att vi gör så att man kan se vem som röstat vad på varje bild.

David - Utsidan
 
Varför inte?

Varför kan man inte se vem som betygsatt? Skulle det behöva vara hemligt? Det skulle väl tvärtom vara spännande tycker jag att se vem som läst/ tittat på det man skickat in och vad dom tyckt.

Laila.
 
Skriv ut namnen

Jag håller fullständigt med. Sätt ut namnen på de personer som är inne och röstar. Man skall stå för syna åsikter, både positiva och negativa. Det skulle ju helt klart vara roligare att också se vem som har varit och kikat på ens bilder.
 
Även kort kommentar vore kul

Som det är nu tycker jag det känns meningslöst att rösta på en bild om den redan har ett snitt som motsvarar det jag tycker den är värd.

Om det med röstningen gavs en möjlighet att ge en kort kommentar vore det en helt annan grej - dvs då skulle jag rösta så fort jag hade något (vettigt) att säga.
 
Kommentar

Jag håller med, det borde finnas möjlighet att lämna en kort kommentar om bilderna. Detta skulle vara mer utvecklande för den som har tagit bilderna än bara ett betyg. Detta skulle också innebära att det kom igång en bra motiv och kompositions dikussion.
/Johannes
 
Det är ganska meningslöst med betygssättningsystemet,en kort kommentar om komposition,innehåll och presentation är mer givande..men det förutsätter att bilderna kan läggas in i lämplig storlek t.ex 600x500 pix..
Men detta är kanske inte ägnat som fotoforum i den meningen..Jag själv har fullt upp med foto.no-forumet som är en ren fotosajt..
mvh/gunte..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Xudex 18-55 objektiv eller 18-105 Fotomotiv 6
bash Länk till forum eller hjälp!?! Fotomotiv 9
frarol Naturfoto, eller... Fotomotiv 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.