Kör vägen från Ängelholm mot Örkelljunga, efter ett tag kommer du till en väg mot lärkeröd. Sväng in på denna och efter ett tag svänger du vänster igen.. kommer inte riktigt ihåg hur där ser ut, men det är iaf ett hus precis mitt emot den lilla vägen du svänger in på.
Följ denna vägen en stund och sedan parkerar du vid rössjön, precis innan en stenbro över en bäck. Följ sedan bäcken motströms till fots en bit,, uppskattningsvis en kilometer och gå sedan över bäcken och upp på din vänstra sida så är du mitt i stallarna!
Väl på plats går det inte att missa, det finns gott om stigar att följa. Uppskattningsvis är promenaden mellan bilen och stallarna 3,5-4 km om man följer stigen hela rundan.. men sedan finns ju rössjön precis bredvid och där är ju också fint att gå.
Den som är klätterintresserad borde göra ett besök vid stallarna, finns en relativt stor vägg att klättra och fira på. Dessutom kan ma alltid köra lite bouldering på de små väggarna inne i stallarna.
Om du åker dit, lägg märke till stenhögarna "bakom" stallarna.. där under hade snapphanarna små grottor dom bodde i

vad jag har hört iaf
/Andreas