Släpliftar i ALPERNA?

Vi är två vuxna och två barn (6 och 9 år), alla kan åka skidor men ett av barnen vägrar åka linbana, kabin etc.

Släplift är det som gäller...

Finns det något vettigt resealternativ för oss i Alperna?
 
hm. tungt isf. finns väl några ställen iofs.

men min rekomendation är att ta barnen till lämplig svensk skidort och sätt dom i skidskola där.
har fått många barn som haft liftskräck att åka lift medans jag jobbat där. gäller bara att få dom att övervinna rädslan, och det gör dom i princip aldrig när föräldrarna är i närheten.
 
kolla in obertauern i Österrike
Var några år sedan jga sist var där, men då kunde man röra sig över stora bra områden med släplifter. Byn ligger mitt i systemet på ca 1800 möh så man lsipper den annars klasiska morgonkabinen.
Där fanns några sittliftar, moderna fina nya. Kan vara ett bra nästa steg efter släpliftarna.
 
Arolla

Den lilla sömniga byn Arolla är en okänd pärla i de Sweitziska aplerna. Nåja, okänd för alla som inte gått Haute Route eller av annan anledning gått till hyttorna Dix eller Vignette...

Skidorten ligger på sidan av berget Pigne d'Arolla (ca 3800) och består av två ankarliftar efter varandra. Tar åkaren nästan 1000 höjdmeter om jag mins rätt. Och eftersom det bara finns en liftstation är det lätt att inte komma bort från varandra.

Som ett alpernas Kittelfjäll skulle man kunna säga. För barnfamiljen som hellre blir barnlös än åker till Sälen. (tillfälligt menar jag förståss :)

Sök på "Arolla" eller "Arolla ski" på Google

Mvh

/föhl
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.