Glassigt jobb i alperna??

Satsar på att lämna Arlanda flygplats någon gång skiftet nov/dec för att jobba i alperna. Tanken är att få så mkt skidåkning som möjligt så vad är bäst??

Skaffa jobb här, innan jag åker? Hur? Var?
Skaffa jobb där nere? Hur? Var?

Är inte så korkad som det låter men alla tips gör en till en bättre människa eller hur?!? =))
 
Ring Hemglass och hör om du kan få köra ner en bil med melodituta och allt till alperna och stanna på deras bekostnad till dess att du sålt slut på lagret. Glassigare kan det väl inte bli?
 
i god tid

åker du så tidigt borde det inte vara något ptoblem att välja och vraka mellan säsongarjobben. beror såklart på vilken alptopp du har valt men det löser sig. det löser sig. det löser sig. en bummares mantra.
 
jobb

Själv jobbade jag på en uteservering i backen .. tror det är något av det glassigaste ... jobbar bara när det är mycket folk, måste få liftkort för att komma till jobbet, får gå före i kön på morgonen :p, de står i regel för någonstans att bo, o nästan bäst av allt att du har ett gratis matställe i backen.
Bättre än så blir det la knappt.
Bästa sättet är ju så klart att vara ute i tid. (själv så cyklade jag ner i Augusti, sökte jobb o drog hem igen för att komma tebax när säsongen började)
Lycka te !
 
Tjenare mikael!

Jag säsongade i val disere i vintras, dock jobbade jag inte, men mina rumskompisar jobbade!

Söka där: Se till att ha färdiga CV med dig ner på engelska, gärna på t.ex. franska om du ska till frankrike.
Sen är det bara att gå och dela ut och snacka med folket där du vill jobba! om du är där tidigt ska det inte vara någora problem alls!

Söka hemma: gå in på skidortens hemsida, där brukar som ha info och adresser till alla hotell, affärer, barer. mm, bara att posta ditt CV.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.