Skyllemarks Birka

Jag funderar på att införskaffa ett par Skyllemarks Birka att använda tillsammans med mina Meindl Island.
Efter att ha tittat på skridskon i affären så är jag lite fundersam över om hälen kommer att sitta fast tillräckligt i sidled eller om kängan kommer att glappa. Detta eftersom hälbindningens metallprofil inte går så långt fram som på många andra modeller.
Är det någon som har erfarenhet av denna skridsko så skulle jag bli glad om ni kunde skriva något om bakbindningens stabilitet.
 
Jajjamensan

Hejsan!

Jag köpte ett par sådana för ett par veckor sedan och är MYCKET nöjd. Jag har själv Meindl Island och det är helt grymmt! Var osäker på om stabiliteten skulle vara tillräcklig men det var den verkligen.
Jag rekommenderar det absolut.
 
Stabilt!

Jag kör med dessa Birka-skridskor och har inga som helst problem med bakbindningen. Den sitter som berget om man drar åt remmen hårt. Läs för övrigt gärna min recension av skridskon här på Utsidan!
MVH
/Stefan
http://www.myax.se
"Access to the best sites in Sweden!"
 
Justering i sidled

Bakbindningen på Birka verkar inte gå att justera i sidled.
Är den bra inställd från början eller får man räkna med att ta fram filen och fila upp hålen på egen hand?
 
Almgrens Multiskate?

Jag har samma Meindl-dilemma som du och har sneglat åt Birkagrillerna men så sent som igår fick jag se att Almgrens har ett par nya? skridskor som heter Multiskate som är gjorda för "vanliga" kängor. Bindningarna på dessa verkar vara åt snowboard-hållet och ser mycket stabila ut. Vore intressant och höra av någon med erfarenhet av dessa Multiskate. Tydligen funkar ju dock Birka mycket bra. // Magnus L.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.