Birka?

Hej,
Jag går och funderar på att köpa ett par långfärdskridskor. Har tidigare "bara" lånat utrustning. Mina ögon har fallit på Skyllermarks Birka. Jag har ett par bra och stadiga vandrarkängor som är mycket sköna. Men fungerar verkligen bindningen på dessa skridskor. Blir det tillräckligt stadigt i sidled?? Någon som har erfarenheter och omdömen om detta??

Lennart
 
JA!

JA!




Eftersom du bor i Stockholm är det bara att gå in i lämplig affär och känna på det om du inte tror mig. Men är kängan så stadig som du säjer är det inga problem.

-Palle
 
Funkar bra

på slät och fin is.
På ojämn is tex fastfusna block mm släpper hälen ganska lätt och är alltså olämpliga där.

Annars är ett par sköna kängor praktisk vid landtransporter.

/Henrik Ortman
 
Fungerar utmärkt!

Jag kör med Birka och ett par stadiga kängor. Det fungerar helt perfekt och dessutom är detta verkligen perfekt när man behöver göra mindre landpassager.

Kombinationen kanske är lite "mjuk" när det är jobbig is, men hittills har inte hälen lossat en enda gång och i sidled sitter det som berget!

Se även under recensionerna!

/Stefan

PS. http://www.myax.se/?path=1-40-46&mod=top - De bästa skridskosidorna i sverige!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.