Skridskoryggsäck med låg tyngdpunkt.

Här svar på förfrågan nedan:

Jag tror du kan använda många säckar att utgå ifrån. Vitsen är att förlänga nedåt ca 15 cm. Berghaus var bra när jag gjorde min säck för 3 eller 4 år sedan. Det är svårt att överblicka det aktuella utbudet på marknaden.

Välj gärna en säck på ca 30-35 liter att utgå ifrån då utbyggnaden nedan ökar volymen ca 15 liter. Viktigt är att det är ett stadigt remställ för optimal stabilitet.

Se också min kravspecifikation http://www.sssk.se/utrustning/index.htm

Utsidan har en äldre version av denna kravspecifikation.

Hälsningar Thure

Jag är en bsk-are från Åby vid Glottern som nu vill byta ut min ca 20 år gamla ryggsäck ca 45 lit Haglöfs till en med vol ca 50 lit och modifierad som din enl utsidan.se. Jag har kollat på Berghaus.com men kan inte finna Extreme Rock längre. Ingen av de nya s k
skridskosäckarna på marknaden passar mig eftersom de sitter för högt i jfr med din och t ex mod gamla Kerki 50. Vad gör man? Hoppas du har något bra tips. Vikten ca 1000 g vore bra på utgångssäcken som jag är beredd att mod som din eller alt flytta bärselen. Tacksam för svar, gärna via utsidan.se om du vill.

mvh Per Reimer, 15 mil den här säsongen, senast 4 på Tisnaren i söndags.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.