• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Skidtur över Grönland!

Hej!

Jag söker någon som skulle vara intresserad av att skida över Grönland i augusti.Jag har gjort det förut och vill absolut göra det igen. Expeditionen startar på västkusten och tar runt 16-20 dagar. Du som skulle vara intresserad (kille som tjej) kan maila mig på perjnordstrom@hotmail.com så berättar jag mer.
 
Hej Cilla!

Kostnaden blir ca 15-17 000 kr per person. De största kostnaderna blir flygresan och försäkringen. Försäkringen kostar ca 4 000 per person.
Men och andra sidan när man väl gett sig iväg så finns det inte så mycket att spendera pengar på.
Erfareenhetsmässigt behöver man inte alls vara någon supermänniska. Det viktiga är att man stått på ett par skidor förut, har legat i tält och gillar naturen. Naturligtvis bör man även ha en bra kondis och gilla snö. Det primära med turen är att kunna njuta av den storslagna naturen.

Låter det intressant?

Hälsningar Per
 
Visst låter riktit intressant:)
Älskar äventyr o utmaningar.
Det är nog bara pengarna som är problemet.
Det andra lär jag nog klara. Skidvana har jag ju... Är tävlingsskidåkare..

Hade du menat åka redan i höst?
 
Hej Cilla!

Va bra, då är du ju ingen nybörjare på skidor precis.

Ja kostnader är ju alltid ett problem men om man jämför en Grönlandkorsning med andra saker som bergsbestigning etc. så kommer man undad rätt billigt räknat per dag man är borta. Det blir med andra ord mycket äventyr och naturupplevelser man får för pengarna. Sen att det är en upplevelse man aldrig glömmer gör inte saken sämre.

Men om du har problem med kostnaderna så kan jag lägga ut för dig tills fått ihop pengar. Det är inga problem.

Jag tänkte åka i början eller mitten på augusti i år.

Hälsningar Per
 
Det skulle nog vara riktigt roligt. Faktist.
Men tidpunkten är inte den bästa.
Kommer nämligen vara ute och resa hela sommaren, ända in i Augusti so. Men åker du ännu fler gånger så då är jag med=)
 
Hur långt?

Har inte tänkt göra något sådant iår, men blir nyfiken ändå. Vart exakt hade du tänkt korsa grönland? Det är ju som skillnad mellan längst i söder och i centrala delarna..
 
Hej!

Från Söndre Strömfjord på västsidan till Amasilaq på östsidan, det är ca 65 mil.

Hälsningar Per
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.