skidsemster i Björkliden?

Tänkte kolla om det är någon som vet något bra rese företag som annordnar sid resor till björliden?
Gärna billigt =)
mvh Elias
 
Aktivitetsfixarna

Kolla in Aktivitetsfixarna på http://www.aktivitetsfixarna.se. Dom kör förvisso inte till Björkliden men dock till Abisko och Riksgränsen och det går ju transfertåg mellan alla 3 skidorter. Om det inte är en familjeresa du tänkt dig och du gillar offpiståkning så kan jag rekomendera Abisko. Annars är ju inte en tågbiljett från Stockholm så dyr 1200 t.o.r.
 
tänkt på det

Har kollat på aktivitetsfixarnas hemsida och funderar på att åka till kittelfjäll men när jag kollade lite om kittelfjäll så stod det att det var mest för avancerade åkare och jag tycker inte att jag är någon direkt. Däremot gillar jag offpist och såg att dom hade en god blandning i Björkliden. Det är nämligen så att jag ska åka med en kompis som åker snowboard och vi gillar båda hopp och offpist men är inga anvancerade åkare somsagt.
mvh Elias
 
Våga Kittelfjäll!

Kittelfjäll är ett perfekt ställe att börja åka offpist på då det erbjuder allt från enkel till avancerad offpist som kräver guide. Däremot kan jag väll inte rekomendera Abisko och berget Nuolja om man inte har åkt en del offpist tidigare. Björkliden har jag inte besökt men vad jag hört så ska det vara ett familjeställe men det är som sagt bara hörsägen. Våga prova en sväng till Kittelfjäll, det är inte något ställe som kräver att du är jätteduktig åkare. Åker själv till Kittelfjäll i morgon. Fick en rapport idag att det väntar knädjup lössnö i ravinerna =)
En bra sida för skidresor är annars http://vinter.reseguiden.se/

[Ändrat av phorsell 2004-01-14 kl 22:36]
 
kittelfjäll

funderade på att åka dit somsagt tills jag såg i åka skidor följande.
För vem? Experter ***** Medelgoda ** Nybörjare *
Och jag är bara 17 år (snart 18) och upptäckte offpisten förra året i åre jag skulle själv räkna mig till en medelgod åkare coh dåp verkar ju inte kittelfjäll vara så bra ni får gärna komma med mera tips. Men gärna både offpist och pist.
mvh Elias
 
Rätt tid -lägre priser..

Vid attraktiva tider på året - är priserna skyhöga på stugor o logi.
Kanske "Abisko Camp" som ligger ovanför järnvägsstationen Abisko Östra byn som har mkt bra service, bättre än Björkliden, kan vara nåt..?
Ta tåget till Björkliden eller Riksgränsen för slalom. Billigt resa Connex-tåg..
Mer att göra i Abisko, tycker då jag, men backarna bäst i Björkliden.
Fint att hyra carvingslalomskidor i Sportbutiken i Björkis. Man behöver inte dra på sånt..
Björkliden järnvägsstation har låsbara skåp för byte av skor till pjäxor, så slipper man bär på det i backarna. Men ryggsäck med sig är bra att ha för mat och annat..
Bra backar och gör ett besök i Kåppasjokkgrottorna vid Kåppasliftens dalstation nere vid Kåppasjåkk, bäcken..glöm inte lampa. Går att sova över där..+ 3 grader inne, om det är - 15 ute..
Bra mat i Bjökliden Gammelgård..
 
Re: Rätt tid -lägre priser..

Kirunafjällis; sa:
Vid attraktiva tider på året - är priserna skyhöga på stugor o logi.
Kanske "Abisko Camp" som ligger ovanför järnvägsstationen Abisko Östra byn som har mkt bra service, bättre än Björkliden, kan vara nåt..?
Ta tåget till Björkliden eller Riksgränsen för slalom. Billigt resa Connex-tåg..
Mer att göra i Abisko, tycker då jag, men backarna bäst i Björkliden.
Fint att hyra carvingslalomskidor i Sportbutiken i Björkis. Man behöver inte dra på sånt..
Björkliden järnvägsstation har låsbara skåp för byte av skor till pjäxor, så slipper man bär på det i backarna. Men ryggsäck med sig är bra att ha för mat och annat..
Bra backar och gör ett besök i Kåppasjokkgrottorna vid Kåppasliftens dalstation nere vid Kåppasjåkk, bäcken..glöm inte lampa. Går att sova över där..+ 3 grader inne, om det är - 15 ute..
Bra mat i Bjökliden Gammelgård..

F-n, Frazze, här kommer du ju med ett sakligt, informativt och riktigt faktaspäckat svar, i klartext! Utan vare sig insinuationer, politik eller ironi.
Är det din nya stil, eller har du inte tagit hojten idag?

/K
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.